نویسنده: حمزه الافغانی
دشمنان افغانستان هر یکی با لباس و نشان خاصی وارد میدان شده اند ولی اهداف پلید و پندار ناشایست شان یکی است.
لباس های شان گاهی با تغییر نام و نشان بدل می شود، ولی پلیدی باطن شان هرگز تغییر نکرده و با دست در دست هم دادن در پی شایعه سازی و گاه دروغ پراکنی اند تا بتوانند به این گونه باداران سیاسی و تمویل کننده گان مالی خود را راضی نگه دارند.
یکی ادعا می دارد که 9 هزار داعش خراسانی در افغانستان حضور داشته که حتی این حضور باعث برای کشورهای منطقه نیز قابل تامل و نگران کننده باید باشد.
دیگری ادعا می دارد که افغانستان جلوه گاه حضور داشت بوده و داعش حربه ای گشته که نظام امارت اسلامی افغانستان از این مجرا کسب درآمد کند، که در این دسته می توان به سخنان و یاوه سرایی های نبیل نیز توجه داشت.
نبیل: طالبان به بهانه جنگ با داعش میلیون ها دالر پول از برخی کشورها به دست می آورند.
رحمت الله نبیل، رئیس پیشین امنیت ملی می گوید که موجودیت داعش خراسان در افغانستان یک واقعیت انکار ناپذیر است.
به گفته ی وی طالبان به بهانه جنگ با داعش میلیون ها دالر پول از برخی کشورها به دست می آورند.
او گفته بود که ضروری است که در مورد این گروه تروریستی (داعش) و خطرات آن، دیدگاه واقع بینانه داشته باشیم. نباید به طور ناخودآگاه به ابزاری منحیث (ابزار ناخود آگاه) برای بزرگ نمایی داعش خراسان؛ آنچه را که طالبان و حامیان آن ها می خواهند تبدیل شویم.
در واقعیت عینی مشاهده می نماییم که نظام امارت اسلامی افغانستان با به دست گرفتن رویکرد امنیتی، به صورت درست و دقیق مرزهای افغانستان را تحت کنترول خود در آورده و از جوانب مختلفی تا حدود بسیار زیادی توانسته اند که از مخالفین مسلح و کسانی که در پی طرح ریزی برنامه های شوم داخلی و بیرون هستند را بگیرند و گروه های تروریستی نتوانند در این منطقه قد علَم نمایند.
ولی کسانی که خودشان همیشه پروژه بوده اند و خود را در قالبی غیر از قالب غلامی نمی توانند تصور کنند، بر این پندار می شوند که چگونه ممکن است یک کشور فقیر و نیازمند و بدون کدام تعامل جهانی بتوانند خود را سر پا قرار داده و نظام خود را مستحکم بدارند، بناء بر این می شوند تا در مجالس و مجامعی حرفی برای مخاطبان خود گفته باشند و از تاریخ تاریک و سیاه خود نیز دفاع کرده باشند، بناء گروه هایی که گه گاهی سر بر می آورند و زود سرکوب می گردند، را بزرگ نموده و با بزرگ نمایی خود در پی این قضیه هستند تا باشد که جهانیان را قانع سازند که افغانستان همواره لانه تروریزم بوده و آباد سازی آن کار آسان و قابل شدنی نیست و ما که در سالیان گذشته در این خطه قدرت را در قبضه داشتیم نیز به خاطر همین قضیه نتوانستیم که موفق باشیم و کار کرده باشیم.
در حالی که این قضیه کاملا اشتباه بوده و سیاه کاری های آنها برای جهانیان و مردم افغانستان نمایان است و از هیچ کسی پوشیده نمانده است ولی از سوی دیگر تعامل درست و مثبت نظام امارت اسلامی افغانستان با اتکا بر در آمدهای داخلی جهان را چنان شوکه کرده است که همه انگشت به دهان مانده و چیزی برای توصیف نکردن ندارد.
با این وجود افرادی که عقده های شان هنوز باز نشده و حقارت شان هنوزی دامنش بسیار وسیع نشده، با باز کردن دهان و حرافی کردن، سنگ بر بخت خود زده و سیاهی و تباهی خود را بیشتر از پیش هویدا می سازند.
این را جهان و مردم شریف افغانستان باید بدانند که نظام امارت اسلامی افغانستان برخواسته از میان مردم و از دل این سرزمین بوده و این گروه و این حرکت همواره در پی تلاش به رفاه دینی و دنیوی بوده اند و این گروه توان ساختن و آباد سازی این سرزمین را در هر بُعدی دارا می باشد.
پس به راستی که دروغگویان را حافظه نیست، کسانی که تا چندی قبل از حضور حرکت هایی همچون داعش و فلان انکار می کردند تا مبادا تاریخ آنها را بد قضاوت کند، امروز با بی شرمی کامل اظهار می دارند که این گروه و فلان گروه مَکسب (محل درآمد و عایدات) امارت اسلامی گشته اند.
شرم بادا بر کسانی که با خود نیز در ستیز اند و جایی برای زیستن ندارد و شرمنده باد دشمنان افغانستان که همواره برای به دست آوردن اعتماد باداران خود، قدمی برداشته اند و سیه روزی مردم و سرزمین شان برای شان مهم نبوده و نیست.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version