نویسنده: عبدالله زاهد

از زمانی که صلح و ثبات در افغانستان به وجود آمد و مردم افغانستان از نعمت بزرگ صلح و آرامش برخوردار شدند، از آن زمان تا کنون کشور های همسایه تلاش کرده اند تا افغانها را برای جنگ جدیدی تشویق کنند، برای این منظور اعضای دولت پیشین افغانستان، ائتلاف شمال و داعش را تشویق کرده اند تا دوباره جنگ را در افغانستان آغاز کنند و روی این نقشه شوم هدف اصلی آنها تداوم جنگ در افغانستان و حفظ منافع آنهاست. آنها به رقبای خود با صدها برده و جاسوسی که در افغانستان توسط آنها آموزش دیده اند جواب میدهند، افغان کشته میشود، افغانستان ویران میشود اما آنها برای حفظ منافع خود دست برنمی‌‌دارند و این روش شوم را پیش رو گرفته اند تا برای رقبای خود درد سر درست کنند.

به گزارش خبر گزاری آزیا، حسن کاظمي قمي نماینده ایران در افغانستان می‌گوید که افغانستان از غزه دور است اما اگر لازم باشد گروهي از استهشادیان از افغانستان به غزه خواهند رفت.
در اینجا منظورشان غم و اندوه غزه و یا مردم افغانستان نیست، بلکه منظورشان نشان دادن نفوذ شان در افغانستان است بلکه با این صحبت ها و حرف ها میخواهند به دنیا نشان دهند که شما در کشورهای خود هم از دست افغانها در امان نیستید. آنها می‌خواهند از طریق این گفتگو ها جنگ دیگری را در افغانستان به راه بیندازند و نه تنها در رسانه ها، بلکه استخبارات شان هم با تمام قوا در این باره می کوشند تا ائتلاف شمال و دیگر سربازان دولت سابق را آموزش دهند تا بتوانند یک بار دیگر افغانستان را به سمت جنگ سوق دهند.

اغلبا چنین سخنان ریاکارانه توسط سیاستمداران پاکستانی نیز بیان میشود، اینها به ظاهر همدردی خود با مسلمانان را نشان میدهند اما در واقع می‌خواهند به جهانیان بگویند که شما از جانب افغانستان در خطر هستید و در آرامش نخواهید بود. زیرا برخی از درباریان و اشخاص سرشناس شان شأن اینگونه اظهار نظر میکنند اما از سوی دیگر مقامات حکومتی شأن در سازمان بین المللی به ما تهمت میزنند که تی تی پی و داعش در افغانستان حضور دارند و افغانستان یک تهدید برای منطقه محسوب میشود.

نخست وزیر پاکستان و دیگر مقامات دولتی و نظامیان شان بازها به ایالات متحده و جامعه جهانی گفته اند که افغانستان برای ما و منطقه یک خطر است، هرچند معلوم است که داعش از حمایت کامل پاکستان و ائتلاف شمال از حمایت ایران برخوردار اند؛ و در ادامه در رسانه ها اظهارات غیر ضروری را مطرح نموده و به نام ما به جامعه جهانی و رقبای خود اخطار میدهند و از سوی دیگر داستان های تخریب مارا پوشش می‌دهند.


ما از جانب آنها با خطر مواجه هستیم زیرا آنها در منطقه آشوب به پا میکنند، گروه‌های تروریستی را آموزش می‌دهند تا در افغانستان بجنگند و صلح موجود را از بین ببرند و مثل همیشه پشت داعش و متحدانش ایستاده و انگشت شان را در رسانه ها بسمت ما گرفته و مارا متهم می‌کنند.


تیم های تبلیغاتی و استخباراتی آنها با هم کار می کنند، استخبارات آنها تلاش می کند تا صلح در افغانستان را از بین ببرد و گروه های تروریستی را آموزش می‌دهند، سیاستمداران و رسانه هایشان انگشت اتهام خود را در رسانه ها بسمت ما نشان می گیرند که اوضاع اینجا بد است و از اینجا برای ما تهدید و جود دارد و همه را به گردن افغان ها می اندازند.


چندی پیش سایت WION گزارشی را منتشر کرد که در آن با شواهد کامل گفته شده بود که پاکستان به اسرائیل سلاح ارسال کرده و به طور کامل از آن حمایت می کند، اما در ملاء عام سیاستمداران و علمای روحانی شعار اتحاد با حماس سر می دهند.

بله!

ما افغان ها در چهار دهه گذشته قدرت های بزرگ جهان را شکست داده ایم، کشورمان را به قیمت جان و مال، به قیمت میلیون ها شهید و معلول آزاد کرده ایم، در جنگ بزرگ شده ایم، ادامه خواهیم داد. ما به هر قیمتی شده از کشورمان دفاع می کنیم، اما خطری برای جهان نداریم و شما این حق را ندارید که با نام ما به جهانیان اخطار بدهید؛ ما در کشور خود با عشق زندگی می کنیم و نمی خواهیم هموطنان خود را نابود کنیم و آنها را دوباره به جنگ وادار کنیم.

بله!

مسلمانان غزه برادران اسلامی ما هستند به هر قیمتی که باشد انتقام برادران مسلمان خود را از اشغالگران وحشب اسرائیل خواهیم گرفت، اما فعلا در حالتی نیستیم که بتوانبم جنگ دیگری را آغاز کنیم، تازه سپر جنگ را از تن خویش باز کرده ایم برای این ریاکاری و شیطنت به شما وقت نمی دهیم و نیازی نیست که شما از آدرس ما صحبت کنید، ما نظام آزاد و بزرگانی اندیشمند، مستثل و مدبر داریم.

اگر واقعا از غم و اندوه مسلمانان غزه ناراحت هستید، امیدوارم و گروه های ضد افغان را تربیت نکنید، بگذارید خودمان را طوری تقویت کنیم که همچنان بتوانیم از شما و سایر مسلمانان در مقابل کفار وحشی دفاع کنیم.

اما پشت هر حمله شان شما ایستاده هستید، برایشان راه داده و کدر های تان را در خدمت شان گذاشته اید و باز وقتی که دم از غزه زده میشود یاد از ما میکنید، این منافقت شما دیگر برای افغان‌ها قایل تحمل نیست.

ما افغان‌ها به برادری اسلامی احترام کامل می‌گذاریم، اما شما همیشه از برادری اسلامی ما سوء استفاده کرده‌اید.

ما به اصفهان و اسلام آباد نفع رسانده ایم، اما در بدل از سمت آنها کشته شده ایم، از پشت به ما خنجر زده ، گاهی دستانمان را برای روسیه و گاهی به وحشی های غرب بسته اید، هر بار که به سوی پیشرفت گام برمی داریم شما در امور داخلی نا دخالت کرده‌اید، جاسوسان و بگروه‌های مختلف را در مقابل ما پرورش داده اید، اما دیکر افغانان فهمیده اند.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version