در روزهای اخیر، رسواییهای مالی و جاسوسی برخی از مقامات برجسته جمهوریت فروپاشیده، برملا شد. این امر به یکی از سوژههای داغ رسانهها تبدیل گردید و واکنشهای فراوانی را به دنبال داشت. این مقامات، در حقیقت، جزو حلقه جاسوسان بیگانه بودند که اهداف شوم خود را دنبال میکردند.
برخی از رسانهها در خارج از کشور، تحت حمایت سازمانهای استخباراتی جهانی قرار دارند و محتوای آنها بهطور مستقیم از سوی گروههای شر و فساد هدایت میشود. این رسانهها با تلاش شبانهروزی به دنبال تحقق اهداف شوم خود هستند. وقتی در تلاش برای تطهیر فساد و شر ناکام ماندند، بهسرعت به تسخیر رسانهها و تغییر سرخطها و جهتگیریها روی آوردند. آنها سعی کردند تا با انتشار تبلیغات نادرست، مبارزات شجاعانه و پاک مردم افغانستان در طول دو دهه جنگ را تحریف کنند. این گروهها، مبارزات مردم افغانستان را در برابر ابرقدرتها را «جنگ نیابتی» نامیدند و در تلاش بودند تا تمام قربانیها و مبارزات مردمی را به دیگران نسبت دهند و آنها را بیاعتبار سازند.
در حقیقت، این گروهها بهطور هدفمند آنچه را که با ارزشهای مقدس مردم مؤمن و مجاهد افغانستان گره خورده بود، نشانه گرفتهاند. این نبرد نه تنها به مردم افغانستان، بلکه به یک امت بزرگ تعلق داشت. مردم افغانستان در طول جنگ بیستساله، در کنار طالبان ایستادند، درهای خانههای خود را به روی آنان گشودند و در مسیر دشوار و پرمشقت مبارزه، همهجانبه با آنان همکاری کردند. آنها حتی جان و مال خود را برای اهداف مقدسشان فدای راه کردند. این همکاری و ایثار تنها بر اساس اصول مقدس دین و ایمان بود.
تمام رسانههای شر و فساد سعی دارند با تمسخر و بی ادبی بر قربانیهای یک ملت کامل دستاندازی کنند و به اشاره دیگران دو دهه مبارزات مقدس و شکست آمریکا و متحدانش را رنگ و بوی دیگری بدهند؛ این تلاش نه اولین است و نه آخرین. این گروه همیشه به دستور بیگانگان در جبهه اول با مقدسات مبارزه میکنند و علیه آنها میجنگند.
مردم مؤمن و مجاهد افغانستان در طول بیست سال مبارزه بهطور مستقیم در کنار طالبان قرار داشتند. مردم بهخوبی درک کردهاند که جنگجویان نیابتی چه کسانی بودند و برای چه هدفی میجنگیدند! پیروان شر و فساد، برای چند سکه، همانند گذشته تلاش میکنند که واقعیتها را تحریف کنند و مقدسات را بیارزش سازند، اما این تلاشها بهدلیل مردمی بودن مبارزه طالبان و حمایت گستردهای که از سوی مردم دریافت میکردند، همواره ناکام مانده است. همین مردم خانهها، مکانها، آب، نان و همه امکانات خود را در اختیار طالبان قرار میدادند.
در طول جهاد بیستساله علیه ناتو و آمریکا، طالبان توانستند تعداد زیادی سلاح، تانک و تجهیزات نظامی را تصاحب کنند. این ابزارها در واقع نمادهای مبارزه در این جنگ طولانی بودند. نه کشورهای منطقه تمایلی به تأمین مالی طالبان داشتند و نه طالبان به این پول و مساعدت نیازی داشتند. چراکه این جنگ از همان ابتدا مردمی بود و حمایت وسیع مردم، به طور کافی تأمینکننده نیازهای آنان بود.
رسانههای وابسته به شر و فساد همواره در تلاشاند تا با حمله به مقدسات، تفکرات و عقاید، مردم افغانستان را منحرف کنند. این گروهها بهمنظور تحقق اهداف غیرقانونی خود، در هر زمان و از طریق رسانههای مختلف، حتی در فضای مجازی و اجتماعی، از از هر حدی پای درازی و علیه آن مبارزه میکنند.
توجه: نوشته ها، مقالات و نظریات منتشر شده از صدای هندوکش تنها بیانگر نظر نویسندگان است، موافقت صدای هندوکش برایشان شرط نیست.