معاون سیاسی ریاست الوزرا، در مراسم فراغت دانش آموختگان طب در کابل بر ضرورت اصلاحات کامل در سکتور صحی کشور تأکید کرد و افزود که افغانستان به کادرهای جوان و داکتران نیاز مبرم دارد.
در اعلامیه ارگ آمده است که معاون سیاسی در سخنانش از سازمانهای بینالمللی خواسته است تا کمکهای خود را به افغانستان گسترش داده و در ارائه خدمات صحی به افغانها سهم بگیرند.
اعلامیه افزوده است که معاون سیاسی گفت، سکتور صحی افغانستان به دلیل تبلیغات منفی، شبکههای مافیایی و ظرفیت ضعیف مراکز صحی بیاعتبار شده بود و بیماران برای درمان به کشورهای همسایه میرفتند، اما با روی کار آمدن امارت اسلامی، شبکههای مافیایی از بین رفته و اصلاحات صورت گرفته و تلاش میشود که کیفیت خدمات صحی نیز ارتقا یابد.
طبق اعلامیه، معاون سیاسی رئیسالوزرا بر عرضه خدمات صحی با کیفیت در کشور تأکید کرده و گفت که داکتران و سرمایهگذاران و بازرگانان بخش صحت باید با توجه به وضعیت اقتصادی ضعیف افغانها، داروهای با کیفیت را به کشور وارد کنند.