بخش اول
نویسنده: عبیده غوری
دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره تلاش کردند تا فکر و اندیشه‌ی جوانان اسلام را نسبت به اسلام و ارزش‌های آن تغییر داده و بدبین کنند.

به‌خاطر رسیدن به این‌هدف، از کانال‌ها و جهت‌های گوناگونی وارد شدند؛ گاهی از طریق درس‌وآموزش و دادن بورسیه‌ها به‌نسل‌ علم‌آموز کشورهای اسلامی، گاهی از طریق دنیای رسانه و فضاهای مجازی و گاهی هم از طریق راه‌اندازی شبهه‌هات دیگری.
در سلسه نوشته‌هایی ‌«ان‌شاءالله‌» بخشی از این‌دام‌ها را زیر عنوان «دام‌های تنیده شده در مسیر نسل‌جوان» به‌معرفی خواهم گرفت.
دعوت از محصلین در کشورهای غربی و دادن بورسیه به‌آنها؛ دادن بورسیه‌ی تعلیمی به جوانان، امتیاز نه؛ ‌بلکه یک دام است.
دشمنان اسلام یکی از نزدیک‌ترین راه رسیدن به‌اهداف‌ شوم‌ و تطبیق‌ پلان‌های فتنه‌زاه‌شان در کشورهای اسلامی،‌ مسیر تعلیم و آموزش نسل‌‌جوان و آینده کشورهای اسلامی را دیده‌اند. به‌همین‌خاطر در نخست کوشیدند اعتبار دانشگاه‌ها خود را در سطح بین‌الملل بلند برده و با دادن بورسیه و متحمل‌شدن هزینه‌های هنگفت، پای نسل‌جوان و محصل مسلمان را در سرزمین خود بکشانند و از آن‌طریق اسلام را به جوانان مسلمان به یک‌ دین کهنه و غیر پاسخگو به نیازهای امروزی معرفی کرده و دموکراسی را تنها چتری ‌نشان دهند که در زیر آن همه نیاز و خواست‌های بشریت برآورده می‌شود.
همین است که جوانان ما را بعد از ختم سلسله‌تعلیمات‌شان در حالی که فکر و اندیشه‌شان مورد دستخوش و در تناقض با فرهنگ اسلامی قرار گرفته و نهال غرب‌زدگی در تمام وجودشان ریشه دوانده،‌ تقدیم جامعه اسلامی می‌کنند.
بیشتر کسانی که امروز سرنوشت کشورهای اسلامی را به‌دست گرفتند و اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی را در دستور کارشان قرار داده و ارزش‌های دموکراسی و کمیونیسم را بالای ملت مسلمان تحمیل می‌کنند، کسانی‌اند که نهال اندیشه و باورشان از طریق دانشگاه‌های کشورهای غربی آبیاری شده و جان گرفته است.

با این‌حال، می‌باید ا.ا.ا در بلندبردن کیفیت رشته‌های تحصیلی و بی‌نیازی نسل‌جوان از تحصیل در کشورهای بیگانه، نهایت سعی و تلاش خود را به‌خرچ داده و نقشه‌های دشمنان اسلام را نقشی برآب کند؛ تا باشد که نه تنها جوانان ما نیازی به دانشگاه‌های بیرونی پیدا نکنند؛ بلکه دانشگاه‌های ما افتخار میزبانی جوانان دیگر کشورها را داشته باشد.

توجه: نوشته ها، مقالات و نظریات منتشر شده از صدای هندوکش تنها بیانگر نظر نویسندگان است، موافقت صدای هندوکش برایشان شرط نیست.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version