نویسنده: علی‌حیدر شاهین

توجه: نوشته ها، مقالات و نظریات منتشر شده از صدای هندوکش تنها بیانگر نظر نویسندگان است، موافقت صدای هندوکش برایشان شرط نیست.

در بخش اول این نوشته از هویت ایمانی جبهه مقاومت(گروه شر و فساد) برای شما نوشتیم که این طیف جز با حمایت اربابان غربی پایدار نیستند؛ وجود این جبهه، افغانستان را به سوی بی‌ثباتی و ناامنی بیشتر پس از اینکه به ثبات و امنیت رسیده است، می‌کشاند؛ زنده بودن این جبهه، افغانستان را به سوی غرب‌گرایی سوق می‌دهد.

احیای آرمان امریکا و کشورهای غربی در افغانستان، به تناب پوسیده جبهه مقاومت(گروه شر و فساد) بسته است.

جبهه مقاومت(گروه شر و فساد) امید باقی مانده کفارغربی برای بی‌ثباتی دینی در افغانستان است.

وجود جبهه مقاومت(گروه شر و فساد) دینداری را در افغانستان تضعیف و غرب‌گرایی را تقویت می‌بخشد يا به تعبیری دیگر اسلام آمریکایی را زنده می‌گرداند.

برای همین امریکا و اروپا در کنار این گروه با قوت مالی و نظامی ایستاده است؛ ثبوت زیادی از اظهارات مسئولان این جبهه وجود دارد به عنوان نمونه:

علی میثم نظری روز جمعه ۲۲ جدی ۱۴۰۲ ه.ش در شبکه «ایکس» نوشته بود که جبهه مقاومت از حمایت سیاسی، مالی و اخلاقی که پس از آگست ۲۰۲۱ از سوی دوستان خوب خود در کانگرس ایالات متحده امریکا دریافت کرده است، قدردانی می‌کند.

الله تعالی در آیه ١٤٤ سوره النساء به‌طور هشدار به این مسلمان‌نمایانِ به نام جبهه مقاومت(گروه شر و فساد) می‌فرماید:«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْکافِرینَ أَوْلِیاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنینَ أَ تُریدُونَ أَنْ تَجْعَلُوا لِلَّهِ عَلَیْکُمْ سُلْطاناً مُبیناً».

اى کسانیکه ایمان آورده‎اید، بجاى مؤمنان، کافران را به دوستى خود نگیرید؛ آیا می‌‏خواهید علیه خود حجّتى روشن براى خدا قرار دهید؟».

الله تعالی در آیه فوق هوشدار می‌دهد کسانی که با کفار بر علیه اسلام و نظام اسلامی دوستی می‌کنند، در حقیقت در مقابل الله قرار دارند و حجتی علیه خود قائم کرده‌اند.

دوستی با دشمنان الله و ستمگران گناه است؛ الله تعالی در سوره المائده آیه ۸۰ می فرماید:«تَرَى کَثِیرًا مِّنْهُمْ یَتَوَلَّوْنَ الَّذِینَ کَفَرُواْ لَبِئْسَ مَا قَدَّمَتْ لَهُمْ أَنفُسُهُمْ أَن سَخِطَ اللّهُ عَلَیْهِمْ وَفِی الْعَذَابِ هُمْ خَالِدُونَ».

این آیه درباره یهودیان است ولی شامل تمام کسانی می‌شود که مدعی پیروی از یکی از ادیان الهی هستند؛ شامل مسلمانان هم می‌شود اگر به‌جای مؤمنان با کفار دوستی کنند.

الله تعالی می‌فرماید: بسیاری از بنی اسرائیل را می‌بینید که با کسانی که کافر هستند دوستی می‌کنند، این به راستی برای آن چیزی که برای معاد خود پیش می‌فرستند بد است؛ دوستی با کافر موجب مجازات است؛ این سبب غضب الهی است؛ اینان برای همیشه در عذاب اللهی اند.

حکم الله در نص صریح قرآن آنست که انسان مسلمان نباید با کفار دوستی کند حتی اگر آن کافر پدر، برادر، پسر یا قوم نزدیک باشد؛ اگر کافر حربی باشد این حکم تشدید می‌یابد.

الله تعالی در آيه ۲۲ سوره مجادله می‌فرماید:«لا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ».

قومى(مسلمان) را نمی‌يابى كه به الله و روز آخرت ايمان داشته باشند (و)كسانى را كه با الله و رسولش مخالفت كرده‏‌اند، هر چند پدرانشان يا پسرانشان يا برادرانشان و يا عشيره آنان باشند، به دوستی بگیرند.

آیه فوق خطاب می‌کند که نباید با کفار اگر چه از نزدیکان آدمی باشد، دوستی کرد؛ جبهه مقاومت(گروه شر و فساد) نه تنها با کافران دوست و همدست هستند بلکه کافران و دولت‌های غربی امید و بازو، و پشت و پناه آن‌هاست.

حالا که حکم جبهه مقاومت را از خلال این آیات دانستید قضاوت با شما خوانندگان مسلمان.

ادامه دارد…

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version