نویسنده: مولوی حیدرعلی شاهین

سوالی که برای هر مسلمان پیش می‌آید و رسیدن به جواب آن بسیار حائز اهمیت است، اینکه چطور تمام کفار و استکبار جهانی از جبهه‌ بغاوت که خود را مسلمان و حامل آرمان شهدا تلقی می‌‌کند، حمایت می‌کنند؛ آنها را تمجید می‌کنند و وعده همکاری سر خرمن می‌دهند؛ این پیش آمدها ظاهرا خلاف منطق قرآن معلوم می‌شود، واقعا چرا؟ پاسخ این چرا را قرآن می‌دهد که در ذیل به آن اشاره می‌شود اندکی غور نمایید.

مسلمان خاصیتش اصلاح طلبی‌ست؛ زیرا پیوند او با دینی است که سراسر خيرخواهی‌ است؛ نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام جهان‌یان.

این قرآن از روی حکمت و درایت الهی همانطور که خاصیت مسلمان را بیان می‌کند، سرشت باطنی دشمن او را نیز بیان می‌کند؛ دشمنان مسلمانان یهود و نصاری و مشرکین هستند.

قرآن کریم خطابش به مسلمانان واقعی آنست که یهود و نصارا هرگز از شما راضی نمی‌شود؛ اگر ملبس به اسلامی باشید که الله تعالی در کتابش قرآن و در سیرت پیامبر محبوبش محمد صلی‌الله عليه وسلم قرار داده، هرگز یهود و نصاری از شما راضی نمی‌شوند.

البته در یک صورت این دشمنان از شما راضی می‌شوند و آن در صورتی است که به دین و عقیده و ایدئولوژی انها خود را برابر کنی؛ چنانچه الله تعالی در آيه 119 سوره بقره می‌فرماید:«وَلَن تَرۡضَىٰ عَنكَ ٱلۡيَهُودُ وَلَا ٱلنَّصَٰرَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمۡۗ» (و هرگز يهوديان و مسيحيان از تو راضى نخواهند شد مگر اینکه دين و عقيده آنها راپيروى كنى).

قرآن کریم می‌گوید نه تنها این دشمنان از شما راضی نمی‌شوند، بلکه پیوسته با شما در جنگ می‌باشند، چنانچه در آیه 217 سوره بقره می‌فرماید:«وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ» (کافران همیشه با شما می‌جنگند تا شما را از دین‌تان برگردانند).

لفظ قتال که در آیه فوق به کار رفته از ماده جهد و جهاد نیست که به معنی جنگ فکری و جنگ سرد نیز بتوان معنی کرد، بلکه قتال به معنی جنگ تن به تن و رو در رو، جنگ گرم و مسلحانه.

حالا سوال اصلی و پاسخ آن هر دو روشن می‌شود، اینکه چرا کفار و استکبار جهانی از جبهه بغاوت در افغانستان اظهار خرسندی دارند؟ چرا یهود و نصاری با این طیف باغی درگیر جنگ مسلحانه نمی‌شود؟!

بله، پاسخ روشن است «حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمۡۗ» چون جبهه مقاومت خود را به نام مسلمان می‌داند اما در اندیشه و ایدلوژی موافق و متبع غرب و کفار جهانی است؛ اگر نبود بر علیه نظام اسلامی قیام و بغاوت نمی‌کرد.

کفار جهانی دریافته‌اند که افراد جبهه بغاوت سنخیتی با آنان دارند، از این رو با وعده‌های توخالی و بی بنیاد آن‌ها را آله دست و ابزاری برای رسیدن به نقشه‌های شوم‌شان قرار می‌دهند.

توجه: نوشته ها، مقالات و نظریات منتشر شده از صدای هندوکش تنها بیانگر نظر نویسندگان است، موافقت صدای هندوکش برایشان شرط نیست.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version