در دو بخش قبلی این مقاله روی ماهیت این جبهه بغاوت از منظر آیات قرآن پرداختیم، در این نوشته روی اهداف جبهه بغاوت میپردازیم.
هرچند امروزه در افغانستان این گروهک یاغی وجود فیزیکی ندارد، چندتایی که در رشته کوههای هندوکش بودند توسط نیروهای امنیتی امارت اسلامی دستگیر شدند تعدادی هم با سردی و افتادن از کوه از بین رفتند.
برخی از آنان که در آغوش باداران غربیشان رفتند، از بیرون تنور رسانهای را به نفع خود داغ نگه میدارند و با پروپاگاندا و افترا این جبهه را زنده جلوه میدهند.
این گروهک باغی، تاکنون منشور و اساسنامه رسمی ندارد که از روی آن اهداف آن را بیان کرد، و این خود بر ضعف و بیبضاعتی و سردرگمی آنان دلالت دارد؛ هیچ هدفی جز اینکه نان گم کردهاند و دنبال چور و چپاول سابق خود هستند، ندارند.
منشور رسمی ندارد، اما از بیانیه سرکردهگان آن میتوان از اهدافی که آن را پرده و نقاب برای رسیدن به شر و فساد قرار داده است، استناد کرد.
به گفته خبرگزاری تابناک، احمد مسعود رهبر جبهه بغاوت در روزنامهٔ فرانسوی «لارگل دوژو» نوشته که هدف ما جلوگیری از پیروزی استبداد و برپایی نظام مردمسالار معتدل اسلامی در افغانستان است.
مسعود میگوید ما از استبداد در افغانستان جلوگیری میکنیم؛ مسلمانان عزیز، آیا حاکم شدن نظام اسلامی استبداد است؟ اسلامی که همه رعیت خود را مثل دندانههای شانه برابر میداند و شایستگی را بر اساس تقوا میداند؛ چنانچه الله تعالی در آیه ۱۳ سوره حجرات به آن تصریح میکند.
میگویند هدف ما برپایی نظام مردم سالار معتدل اسلامی است؛ آیا نظام امارت اسلامی مردم سالار نیست؟ آیا جای ندادن مردم فساد پیشه و مخرب در کانون حکومت، دیکتاتوری و عدم مردم سالاری است؟
امارت اسلامی افغانستان حکومت را با شایستگانی که امانتدار باشند اداره میکند، نه مثل آن کسانی که در نظام جمهوریت دم از شایستگی میزدند، اما به ملت و میهن خیانت کردند.
امارت اسلامی حکومت را با اهل قربانی و فداکاری اداره میکند، نه با کسانی که با خون ملت خود را صاحب جاه و جایداد نمودند؛ آنانی که بیشتر قربانی دادند آیا بیشتر مستحق نیستند؟
الله تعالی در آیه ۹۴ سوره انبیاء میفرماید: «فَمَن یَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَا کُفْرَانَ لِسَعْیِهِ وَ إِنَّا لَهُ کَاتِبُونَ» هر کس همراه با ایمان، از کارهای شایسته چیزی به عمل آورد، کوشش او پوشیده و ناسپاس نخواهد ماند و یقیناً ما برای او نویسنده(ای امین) خواهیم بود.
الله تعالی در آیه ۱۱۵ سوره هود میفرماید: «وَاصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ» و شکیبایی کن که یقیناً خدا پاداش نیکوکاران را تباه نمیکند.
آنانی که در جایگاههای حکومتی امروز افغانستان قرار دارند، بر اساس قربانی و فداکاری است نه استبداد و دیکتاتوری.
ای مردم شریف افغانستان! اگر هدف بغاوتگران اسلام است که بهصورت اعتدال آن برپاشده است؛ مگر نمیبینید نماز، حجاب، اجرای حدود، امنیت و آبادانی روز به روز بهتر میشود، دیگر چرا بغاوت میکنند؟!
توجه: نوشته ها، مقالات و نظریات منتشر شده از صدای هندوکش تنها بیانگر نظر نویسندگان است، موافقت صدای هندوکش برایشان شرط نیست.