ضرر و زیان بغاوت‌گران بر کشور و ملت

نویسنده: غلام‌نبی فروزان

افتراق نه اتحاد

یکی از مصایب کلان و عمدهٔ حضور بغاوت‌گران در کشور و جاگرفتن‌شان در بدنهٔ دولت، ایجاد شکاف در دیوار مستحکم اتحاد و انسجام ملی است‌.

این جماعت همچون ارهٔ برّان تنهٔ درخت اتحاد ملت را اره می‌کنند و به دو نصف تقسیم می‌کنند و از پاره‌های آن، تخته‌هایی صاف و موازی برای سوارشدن و عبورکردن از دریای پرتلاطم منافع خودشان استفاده می‌کنند.

این منافع‌دوستان هرگز اجازه نمی‌دهند ملت در گرو یک سامان‌دهی منسجم با رویکرد واحد به آسایش نسبی برسند و حساب‌شان با خودشان و ملت‌شان مشخص و دو دو تا چهار تا باشد.

این گروه بغاوت‌گر که خودشان از گروهک‌های مختلف و پراکنده تشکیل شده و هر کدام در هر سویی آشفته‌بازاری برای خودشان دارند، همیشه در پی تخریب عوامل تشکیل‌دهندهٔ اتحاد‌ و انسجام هستند و با پرتاب سنگ‌های جدایی و پراکندگی و چندسویی، شیشهٔ نازک اتحاد را خرد می‌کنند.

این گروه‌های شر و فساد هر کاری می‌کنند تا آب همهٔ ملت در یک جو نرود و دور یک محور واحد با همدیگر جمع نشود تا مبادا قدرت بگیرند و همهٔ ملت پشت یک صدا و یک آواز قد علم کنند و علیه آنان بشوند.

این‌همه تلاش و پشتکار برای این است که منافع آنان در گرو همین جدایی و افتراق همگانی و چنددستگی ملی نهفته است.

اینان مدام بر طبل دودستگی و چندهویتی ملی می‌کوبند و ملت را پشت حصارهای بلند و خاردار تبعیض و قومیت‌گرایی محصور می‌نمایند تا هرگز خیال خام یکی‌شدن را در تصورات‌شان مجسم نکنند.

زیرا عده‌ای از همین آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند و گاهی زلزله و ویرانی زمینه سرقت و دزدی آسان را برای سارقان و دزدان فراهم می‌کند و اموال بی‌پناهان را بدون حرز و امان می‌گذارد.

یکی از علل هجوم آمریکا و راه‌یافتن آن به داخل افغانستان همین افتراق و جدایی و کینه به دل داشتن از همدیگر و در جبهه‌های مخالف همدیگر قرار گرفتن بود.

اگر آن زمان همه روی مشترکات جمع می‌شدند و به هیچ بهانه و بهایی دور اتحاد خط قرمز نمی‌کشیدند، هرگز چنین از کاروان روزگار عقب نمی‌ماندیم و اکنون به جای تلاش مستمر و بی‌وقفه برای بالاکشیدن کشورمان در سطح جهانی، در حال زندگی پرآسایش بودیم.

توجه: نوشته ها، مقالات و نظریات منتشر شده از صدای هندوکش تنها بیانگر نظر نویسندگان است، موافقت صدای هندوکش برایشان شرط نیست.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version