رسانههای ایرانی گزارش دادهاند که اردوی این کشور صبح امروز یکشنبه با استفاده از طیارههای بیسرنشین و موشکها، مراکز نظامی آمریکا را در کویت و بحرین هدف حمله قرار داده است.
براساس این گزارشها، این حملات بر پایگاه هوایی علیالسالم در کویت و پایگاه هوایی شیخ عیسی در بحرین انجام شده است.
سپاه پاسداران ایران اعلام کرده که این حملات در واکنش به حملات اخیر آمریکا بر مناطق ساحلی ایران صورت گرفته است.
این در حالی است که قوماندانی مرکزی اردوی آمریکا (سنتکام) اعلام کرده بود که شب گذشته بر اهداف نظامی ایران در تنگه هرمز حمله کرده است.
به گفته سنتکام، این حملات در پاسخ به حمله یک طیاره بیسرنشین ایران بر یک کشتی حامل نفت در تنگه هرمز انجام شده است.