نویسنده: عادل افغان
سفر وزیر امور داخله امارت اسلامی افغانستان آقای سراج الدین حقانی، رئیس عمومی استخبارات جناب آقای عبدالحق وثیق و هیئت همراه به امارات متحده عربی در رسانه های بین المللی غوغا ایجاد کرده است. بسیاری از رسانه های بین المللی این سفر را موضوع اصلی اخبار و گزارش های خود از افغانستان قرار داده اند.
این رسانه ها سفر هیئت مذکور را پوشش داده و سوالات زیادی در این باره مطرح کرده اند، برخی پرسیده‌اند که چگونه ممکن است فردی که ۱۰ میلیون دلار بر سرش جایزه گذاشته شدهآزادانه به دبی سفر کند؟
برخی سازمان ملل را به چالش کشیدند که با وجود تحریم هایشان، این هیئت چگونه آزادانه به دبی سفر کرده است؟
برخی رسانه ها سوالاتی را در مورد لیست سیاه آمریکا و سازمان ملل مطرح کرده اند.
برخی دیگر از رسانه ها به پیروی از عُقده های قدیمی خود پرداخته و اظهاراتی خالی از حقیقت در این مورد کرده اند.
ده ها واکنش به همین شکل نشان داده شده است، کسی عُقده هایش را خنک کرد،عده ای متحیر هستند و عده ای تحلیل های احمقانه ای در این باره می کنند که آشکارا با حقیقت در تضاد است.
سوال اصلی اینجاست که چرا و چگونه این سفر اتفاق افتاد؟
در این مقاله سعی شده است به این سوالات پاسخی منطقی و منطقی داده شود.
پس از حمله و اشغال افغانستان توسط آمریکا و متحدانش، همه جهان در مقابل امارت اسلامی ایستادند.
از سرنگونی رژیم قبلی امارت اسلامی گرفته تا فشارهای نظامی، زندانی شدن مقامات و افراد امارت، قرار دادن نام آنها در لیست سیاه، یورش به خانه های آنها، غارت کالاهای آنها و… وحشیگری ها انجام شد تا اینکه روی زمین برای آنها به طبخ سیاه تبدیل شده بود.
همه این فشارها، ظلم‌ها، مرگ‌ها و وحشت‌ها، استواری و عزم آنان را تضعیف نکرد و آنها را از مبارزه باز نداشت؛ ایالات متحده مقامات ارشد سابق امارت اسلامی را دستگیر کرد، آنها را در زندان های بدنام مانند بگرام و گوانتانامو قرار داد، آنها را شکنجه کرد، تعدادی از آنها را به شهادت رساند و بقیه را در لیست سیاه قرار داد که یکی از آنها وزیر داخله فعلی امارت اسلامی آقای سراج الدین حقانی است.
هر چند خانواده ایشان به واسطه ایثار، آزادی و جهاد سهم زرینی در تاریخ معاصر افغانستان دارند، اما سهم آقای حقانی در 20 سال گذشته مبارزات به حدی بود که با شنیدن نام ایشان قلب همه اشغالگران، غرب خواهان و برده گان شان به لرزه می افتاد.
آمریکا برای او 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود، سازمان ملل او را در لیست سیاه خود قرار داده بود و همه مهاجمان دیگر و دست نشانده هایشان شبانه روز تلاش می کنند تا این قهرمان جهاد و مبارزه را که شب و روز را برای مبارزه یکی کرده بود، نابود یا اسیر کنند، همگی در تلاش‌های خود شکست خوردند، اما این مبارزات قهرمانانه و فداکاری‌های جهاد و سنگر روز به روز دامن خود را وسیع تر می کرد.
تا اینکه با تلاش و فداکاری دیگر سران دلیر و دلیر امارت اسلامی و برادران و مجاهدان و مردم عادی و به یاری پروردگار بزرگ پس از بیست سال مجاهدت، سایه اشغال از بین رفت، کشور آزاد گشته و خورشید درخشان استقلال طلوع کرد.
پس از حاکمیت مجدد امارت اسلامی، اگرچه آمریکا، متحدان غربی آنها، دست نشانده های منطقه ای، مستضعفان و فراریان دولت قبل و سایر گروه ها دشمنی خود را با امارت اسلامی آشکارا دنبال می کنند، اما مسئولان امارت اسلامی تعهد دارند و با صداقت، دیپلماسی فعال و حمایت از مردم، نه تنها این دشمنان را بسیار کوچک کرده، بلکه همه فشارهای آنان را خنثی کرده اند و افغانستان تحت حاکمیت امارت اسلامی، روز به روز در جهت رفاه، توسعه و ثبات قدم برمی دارد.
سفر هیأت عالی رتبه امارت اسلامی به سرپرستی آقای حقانی به دبی در حالی است که اعلام جایزه 10 میلیون دلاری برای وی و لیست های سیاه سر جای خود است.
تحریم های ایالات متحده و سازمان ملل وجود دارد، اما چیزی که تغییر کرده این است که طالب فعلی از سال 2001 تا 2020 صرفا یک طالب نیست، طالب فعلی اکنون یک دولت قدرتمند دارد، طالب فعلی اکنون از حمایت کامل ده ها میلیون نفر برخوردار است. بله، طالب کنونی در نتیجه قدرت، دیپلماسی فعال، فداکاری و قربانی خود در منطقه و جهان نفوذ و رسوخ دارد و در نهایت طالب کنونی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای است.
حالا آمریکا یا هر قدرت فرعونی دیگر شکست خواهد خورد، حالا محدودیت هایشان بی فایده می شود، حالا سرشان روز به روز پایین می آید و جای تعجب ندارد که عروسک های خیمه شب بازی و نوکران شان متحیر باشند.
آمریکا دیگر آمریکای سال 2001 نیست. جنگ و مبارزه 20 ساله در افغانستان قدرت آمریکا را تضعیف کرد، به جایگاه بین المللی آن لطمه زد و غرور بوش را که گفت طالبان را بر روی زمین زنده نخواهد گذاشت، شکست.
نظم بین المللی به سرعت در حال تغییر است، امارات به دلیل دیپلماسی فعال و شفاف خارجی، اکنون یک قدرت برجسته در منطقه است و به برکت آن، اکنون افغانستان به محور اصلی منطقه و جهان تبدیل شده است رهبران همچنان در تلاشند تا افغانستان را با کشورهای دیگر روابط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و غیره داشته باشند.
امارات در تلاش است تا انزوای آمریکا را پس از شکست شرم آور در افغانستان بیشتر شکسته وبی معنی کنند.
آنها پول های افغانستان را بلوکه کردند، محدودیت هایی بر آن اعمال کردند و سعی کردند امارت را به عنوان یک کشور شکست خورده به بقیه جهان بشناسند اما خورشید با دو انگشت پنهان نمی شود!
جهان امنیت، انکشاف و رفاه جاری در افغانستان را با چشم غیر مسلح می بیند، از این رو آنها تلاش می کنند خود را در عرصه های اقتصادی، تجاری و غیره جهت توسعه به افغانستان نزدیک کنند.
سفر این هیئت امارت اسلامی به امارات متحده عربی نیز به همین منظور بود.
در آنجا توسعه روابط و معاملات دوجانبه، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، تجاری و غیره با مقامات دبی نمایان شد.
این سفرها ادامه خواهد داشت و تمامی زور زدن ها و تلاش های آمریکای طاغوتی همچنان بی نتیجه خواهد ماند.
خبر دیگر اینکه دور نیست که به زودی همین مسئولین به عنوان نمایندگان یک کشور شریف و آزاد روی صحنه سازمان ملل می ایستند و در آنجا هم نظر آزاد و فکر آزاد خود را بیان می کنند. ان شاء الله

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version