نویسنده: سائس سعیدی

روزنامه جمهوری اسلامی ایران هرزگاهی؛ با پرخاشجویی می‌خواهد افواهات ‌خیابانی را به سیاست منطقه تثبیت نماید، که این مقاله، اوج خطای فکری، سطح‌نگری و تقلید کورکورانه‌ای روزنامه‌نگاران سراب بین جمهوری‌اسلامی را نشان داده و نیز تبعات منفی- ناشی از یاوه‌گویی‌های آنان قدرت فکری، تحلیل و شناخت مقامات و شخصیت‌های مطبوعاتی ایران را از منظر سیاسی و فرهنگی در منطقه زیر سوال می‌برد!

بلا تردید، نشر و گسترش چنین جملات اغفال آمیز از آدرس روزنامه رسمی ایران، پسوند آن (جمهوری اسلامی) را به چالش می‌کشد.‌ جدید‌ترین تراوش که قلم به‌دستان این روزنامه داشته است، نکاتی را در آن بیان نموده است، که این مقوله صراحتا بیانگر ناتوانی فکری مقامات مطبوعاتی ایران، عدم آگاهی آنان از پالیسی ا.ا. و تنش عقیدتی و فرهنگی-تاریخی بین ا.ا. و گروه ضاله‌ای خوارج/ داعش بوده و هیچ‌گونه
وزن و وضاحتی در باب قبول و توجیه مثبت به خود جای نمی‌دهد! لازم است که برای پدیدار نمودن تلبیس آن باید روشنی انداخت و آقایان خیال‌باف و مقلدین خیابانی را از خواب گران بیدار نمود!

نکته‌ی اول که آن‌ها انگشت انتقاد را به طرف آن قرار داده‌ است «حادثه‌ای به‌وقوع پیوستهٔ چند روز قبل در ولایت هرات می‌باشد» باید گفت که این آقایان از بدوِ قضیه به اشتباه محاسباتی مواجه شده، اطلاعات ضعیفی را به رخ خوانندگانِ برگه‌های خویش کشیده‌اند. حادثه‌ای رخ داده را انفجار تلقی کردند؛ در حالی‌که قطعا انفجاری صورت نگرفته و حادثه طور دیگری بوده است»

در ادامه، نکاتی را پیرامون این‌که گویا ا.ا. با داعش هم‌سو بوده‌است. حسرتی‌ست به حال چنین قلم‌فرسایی ناآگاهانه و روزنامه‌نگاران سطح بین! کاش نام جمهوری‌ا.ا. و ملت ادبیات‌شناش و سربلند ایران را در برگه‌های تازه‌ای شان
به یدک نمی‌کشیدند؛ تا با بیان مضحکانه و تحلیل کاملاً بی‌اساس فوق شان، قدرت فکری مقامات مطبوعاتی ایران و تحلیل سیاسی اعضای فرهنگی روزنامه‌نگاران رسمی جمهوری اسلامی ایران را نزد مقاله خوانان و حقیقت‌دانان منطقه در خنده بازار به نرخ مندوی به فروش نمی رساندند!

این روزنامه نویسان به حدی ضعیف بوده اند که از صفحات زرین و کارنامه‌ای تاریخ‌ساز ا.ا. که مملو از مقابله با گروه خوارج/ داعش؛ چه در زمان اشغال و چه در زمان بعد از فتح می باشد، غافل بوده و به خود زحمت نداده‌اند، حداقل یک صفحه‌ای آن را مطالعه می‌کردند تا هنگام تحلیل و نوشتار، چنین بیانات و یاوه‌گویی های خیابانی را به نشر نمی‌رساندند! آنان با این‌ نکات نه تنها پا در حیطه غیر حقیقت گذاشته‌اند؛ حتی تمام دستگاه دیپلماسی و موقف وزارت خارجه جمهوری‌ا.ا. را به مکر دروغ‌گویی متهم کرده‌اند؛ درحالی‌که موقف و اعتراف خارجی ایران مکرراً چنین بوده است که «ا.ا. برای نابودی گروه خوارج/ داعش تلاش‌های بی‌وقفه‌ای داشته است.»

از زاویه‌ای دیگر: اگر این‌ نکته را مورد کنکاش قرار دهیم، می‌تواند سفید‌نمایی و دلیل‌تراشی جمهوری اسلامی ایران برای حرف‌های وزیر امور خارجه افغانستان امیر خان متقی باشد، که چند روز قبل گفته بود «سه کشور‌ همسایه پشت حمایت داعش قرار دارند» طبق گزارشات جهانی بدون شک یکی‌ از آنان کشور ایران بوده است؛ حالا این روزنامه برای شانه خالی کردن، می‌خواهد افکار عامه را با اختلاط موضوع و اتهام بستن، از این حقیقت منحرف سازد.

در اخیر، با استناد از اقوال سازمان ملل بیان داشته است، که بیست گروه تروریستی در افغانستان وجود دارند. پاسخ این روایت را باید از خود این روزنامه به پرسش پرداخت !

سازمان ملل که شما از آن در مورد وجود ۲۰- گروه تروریستی در افغانستان منبع اخذ می‌کنید، همانا سازمانی نیست که جمهوری‌ا.ا. را حکومت تروریستی، مستبد، ناعادل در حق ادیان، مذاهب و مخالفین سیاسی آن می‌داند!؟
همانا سازمانی نیست که می‌گوید: دولت جمهوری ا.ا. در تظاهرات‌های میلیونی سال قبل به ملت بیچاره‌ای ایران ظلم و شرارت غیرانسانی کردند : جمهوری ا.ا. مظاهره کننده‌گان را قتل نمود، چشمان‌شان را کور نمود، هزاران بی‌گناه را محکوم به اعدام و حبس ابدی نمود و صدها ظلم، بی‌عدالتی و استبداد را در مورد شان بیان نمود !؟
حالا بگویید آیا به این گفته‌ها و استنادات سازمان ملل نیز ارج می‌گزارید !؟؟
آیا دولت جمهوری ا.ا. ظالم، مکار و ستم‌گر به مذاهب،‌ ادیان،‌ مخالفین سیاسی و ملت‌اش است !؟
این روزنامه، هم‌چنان در اخیرِ مقاله؛ با‌بی‌شرمی تام، موضوع فلسطین و اسرائیل نیز به میان کشیده است .
باید تذکر داد، که قضیه‌ای اسرائیل و فلسطین و حامیان واقعی آن برای همه‌ی اصحاب عقل‌سلیم و ایمان راسخ جهان اسلام معلوم است، که چه کسانی در محور آن روی اهدافی سیر و تحرک دارد .
کدامین قدرت‌های اسلامی از چهره‌ای مظلومین فلسطین غم‌ می‌زداید و کیها از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد .
شما و هرکس دیگر، هر آن‌چه که می‌گویند، بگویند! شجاعت و آزادی‌خواهی افغان‌ها برای جهان اسلام؛ حتی به سرسخت‌ترین دشمنان اسلام، مانند آفتاب روشن است، همه می‌داند که ا.ا. و ملت مجاهد خیز افغانستان در مورد قضیه‌ای غزه و فلسطین، به کدام نیت، هدف و در کدام‌ طرف قضیه؛ با متانت کامل و قامت استوار ایستاد شده است .

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version