آژانس تسنیم گزارش داده است که غریبآبادی، معین وزیر امور خارجه ایران، اعلام کرد که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد تنگه هرمز را رد کرده است.
منبع از قول غریبآبادی افزوده است که سازمان ملل در این قطعنامه قضاوتی یکجانبه انجام داده و خواستههای ایران را نادیده گرفته است.
نامبرده گفته است که هرگونه قطعنامه در مورد تنگه هرمز که در آن عوامل اصلی ناامنی مانند تهاجم نظامی غیرقانونی و محاصرههای دریایی نادیده گرفته شود، با شکست مواجه است.