وزارت امور خارجه با انتشار بیانیهای از توافق آتشبس میان جنبش اسلامی حماس و رژیم اسرائیل استقبال و از تلاشهای کشورهای میانجی قدردانی کرده و به نمایندگی از مردم افغانستان این پیروزی را به ملت فلسطین تبریک گفته است.
در بیانیه وزارت خارجه آمده است که توافق آتشبس نتیجه صبر ملت فلسطین و مبارزه و قربانیهای ۱۵ ماهه در غزه است.
همچنین در این بیانیه از جامعه جهانی خواسته شده است که رژیم صهیونیستی را مجبور به اجرای تمامی تعهدات این توافق کند و کمکهای فوری به غزه ارسال شود.
قابل ذکر است که شب گذشته جنبش اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی اسرائیل پس از ۱۵ ماه جنگ شدید در غزه توافق آتشبس را امضا کردند.