مؤسسه «السحاب»، شاخه رسانهای شبکه القاعده در شبهقاره، با نشر اعلامیهای حملات اخیر پاکستان بر افغانستان را بهشدت محکوم کرده است.
در این اعلامیه آمده است که پاکستان این حملات را به هدایت امریکا انجام میدهد و این گروه تأکید کرده که به حمایت و دفاع از حکومت افغانستان در همه عرصهها ادامه خواهد داد.
در ادامه تصریح شده است که حکومت افغانستان در شرایط کنونی «تنها نظام شرعی» است که امیدهای مسلمانان مظلوم جهان به آن وابسته است و به همین دلیل قدرتهای جهانی آن را به رسمیت نمیشناسند و تلاش دارند از طریق عوامل و سازمانهای وابسته، آن را منزوی و تضعیف کنند.
در پایان این اعلامیه، از مردم، نظامیان و پیلوتهای پاکستان خواسته شده است که از دستورات رهبران خود پیروی نکنند و علیه آنان برخیزند؛ زیرا به گفته این گروه، رهبران پاکستان طی سالهای گذشته داراییهای کشور را غارت کرده و برنامه هستهای را به امریکا و یهودیان واگذار کردهاند.