خبرگزاری فارس گزارش داده است که مارکو روبیو، وزیر امور خارجه آمریکا، در تازهترین اظهارات خود تنگه هرمز را سلاح هستهای اقتصادی ایران توصیف کرده است.
منبع مذکور افزوده است که پس از مسدود شدن تنگه هرمز توسط ایران، تحلیلگران خارجی تأکید کردند که تهران به دلیل موقعیت ویژه ژئوپلیتیک خود نیازی به سلاح هستهای ندارد و این تنگه در عمل همان نقش را ایفا میکند؛ موضوعی که اکنون وزیر امور خارجه آمریکا نیز به آن اعتراف کرده است.
روبیو همچنین هشدار داده است که اگر ایران به سلاح هستهای دست یابد، همانند تنگه هرمز، از آن علیه تمام جهان استفاده خواهد کرد.