به گزارش رویترز، یک مقام ارشد جنبش اسلامی حماس فلسطین گفته است که در مذاکرات غیرمستقیم درباره آتشبس غزه و توافق آزادسازی گروگانها که قرار است روز پنجشنبه در دوحه از سر گرفته شود، شرکت نخواهد کرد.
این مقام گفت که جنبش اسلامی حماس خواستار نقشه راهی برای اجرای توافقی بود که قبلاً پیشنهاد شده و «فقط برای اینکه مذاکره کرده باشد وارد گفت وگو نمیشود، چون این به معنی توجیه ادامه جنگ است.
با این حال، قصر سفید می گویدکه گفتوگوهای آتش بس در غزه بدون حضور حماس نیز صورت گرفته میتواند.