در این دیدار که ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، ملا نورالله نوری سرپرست وزارت امورسرحدات، اقوام وقبایل، معینان وزارت های تحصیلات عالی، امر باالمعروف، نهی عن المنکر و سمع شکایات نیز حضور داشتند، ابتدا صدراعظم ازبیکستان گفت: ازبیکستان نخستین کشوری بود که روابط رسمی را با ا.ا آغاز کرد.

عبدالله عارف اف بر گسترش روابط و تعامل میان افغانستان و ازبیکستان تاکید کرد و گفت که کشورش در نشست های مهم بین المللی ‏از موقف افغانستان حمایت می‌کند و مسایلی را مطرح می‌ کند که بالای افغانان تاثیر مستقیم داشته باشدو ازبیکستان تجارب و امکانات خویش را به منظور تقویت اقتصادی افغانستان، در اختیار افغانان قرار می‌دهد. همچنان برای محصلان و تاجران افغان در زمینه صدور ویزه تسهیلات لازم فراهم ‏شده است و به زودی در تاشکند، سفیر امارت اسلامی به گونه رسمی پذیرفته می‌شود.

سپس مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت که این سفر نشان دهنده توسعه روابط و دوستی میان دو کشور است و ازبیکستان به عنوان همسایه بی طرف، همیشه از صلح و ثبات در افغانستان حمایت کرده ‏و امارت اسلامی به مناسبات خوب با ازبیکستان اهمیت و ارزش ویژه قایل است و ازبیکستان زمینه توسعه مناسبات و همکاری ها را میان دو کشور فراهم کرده است.

معاون سیاسی ریاست الوزراء گفت که امارت اسلامی به خاطر تاپی، ‏کاسا یکهزار و سایر پروژه های منطقه یی، آمادگی دارد و ثبات و توسعه افغانستان به ثبات و توسعه منطقه کمک می کند.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version