نویسنده: سائس سعیدی

بعد از خروج ارتش اشغالگر از افغانستان، کشور‌های غربی بالاخص آمریکا در پی نیروی همکار برای تطبیق و اجرانمودن دسیسه‌های مُخرِبش در آسیای میانه توسط داعش بوده است، که بعد از کَندُوکاو‌ی‌های زیاد آمریکا برای انتخاب نیروی همکار در این راستا، می‌توان تاجیکستان و پاکستان را نیروی منتخب بالفعل در اجرای پروژه‌های استخباراتی آمریکا در این منطقه قلمداد کرد.

نیروی لگام‌گسیخته و دست‌پروردهٔ آمریکا «شاخه خراسان داعش» در زیر چتر استخبارات پاکستان با تمویل نیروی انسانی تاجکستان به کشور‌ها و مناطق مورد تایید آمریکا در منطقه اعزام و جابجا می‌شوند و زمان ضرورت از آن‌ها کار گرفته می‌شود. این ادعا به وضوح در پی‌ انفجار‌های چند وقت قبل که در ایران، افغانستان و روسیه به وقوع پیوست که شهروندان تاجیکستان با ره گذری و تعلیمات مخربانه در پاکستان انجام‌ داده بود قابل تثیبت و تایید است.

پیش‌ از حادثه کرمان_ایران وزیر دفاع افغانستان مولوی محمد یعقوب مجاهد -حفظه الله- در قالب هشدار و تذکر بیان داشت، که شهروندان تاجیکستان و پاکستان در ناامنی‌های ا‌َخیر افغانستان دست داشته‌اند. چند‌ین تن از اتباع پاکستان و تاجیکستان از سوی نیروهای امنیتی امارت اسلامی بازداشت شده است.

امارت اسلامی همیشه وقت بیان داشته است که در آیندهٔ نه چندان دور، شعله‌های این آتش که حامیان داعش افروخته است دامن همان کشور‌های حامی داعش را فرا خواهد گرفت و دود آن چشمان خود‌شان را کور خواهد نمود؛ که در آن وقت این دولت‌ها مصداق واقعی ضرب المثل مشهور: «خود کرده را تدبیر نیست» خواهد بود.

در این چند روز اخباری نشر می‌شود که شش تن از اتباع تاجیکستان به جرم داعشی بودن در آمریکا گرفتار شده است و در کشور‌های دیگر بسان ترکیه گرفتاری تاجیکستانی‌ها به جرم‌ داعش در آن به یک امر معمول و عادی مبدل گردیده است امروز آن حرف که‌ بیان کرده شده بود شعله‌های این آتش چشمان خود‌ حامیان داعش ره یکی پی یک‌ دیگر کور خواهد نمود و این تراژدی در حال تثبیت و به وقوع پیوستن است.

با تمام این شواهد و دلائل به وقوع پیوسته باز هم رئیس پارلمان تاجیکستان با تمام چشم‌ سفیدی میاید اظهار می‌دارد که گروهای مخرب در افغانستان لانه دارد و میخواهد برف بام‌ خود را به بام‌ دیگران پرتاب کند که این نوع خودپاکی با کمال ناپاکی به لنجزار گندیده آنها خواهد افزود و بیشتر از پیش چهره‌های منحوس تمویل کنندگان داعش ( آمریکا، پاکستان و تاجکستان) را هویدا خواهد ساخت.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version