به گزارش خبرگزاری الجزیرة ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز شنبه اعلام کرد که با کمک سرمایه‌گذاری‌های غربی، قصد دارد تولید سلاح در کشورش را که بیش از دو سال است درگیر جنگ با روسیه است، به طور قابل‌توجهی افزایش دهد.

زلنسکی در سخنرانی خود اظهار داشت: «ظرفیت‌های صنعتی ما به ما اجازه می‌دهد که تعداد بیشتری پهپاد، گلوله و تجهیزات نظامی تولید کنیم، اما محدودیت‌های مالی مانع از آن شده است.»

وی تأکید کرد که غرب می‌تواند منابع مالی لازم را فراهم کند، به ویژه اینکه بسیاری از شرکای اوکراین به دلیل کمبود تسلیحات، قادر به ارائه کمک‌های کافی نیستند.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین اشاره کرد که برخی از شرکای بین‌المللی دارای فناوری‌های ویژه‌ای هستند که می‌توان از آن‌ها در اوکراین استفاده کرد و از همه سرمایه‌گذارانی که تاکنون در بخش صنایع نظامی اوکراین، به ویژه در تولید پهپادها، مشارکت داشته‌اند، تشکر کرد.

زلنسکی همچنین به مذاکرات اخیر خود در پاریس اشاره کرد و گفت که همکاری جدیدی بین اوکراین و فرانسه در حال توسعه است که اکنون قرار است در سطح وزارتخانه‌های دفاع دو کشور پیگیری شود.

زلنسکی بارها تأکید کرده است که هدف او این است که اوکراین را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سلاح در جهان تبدیل کند. اوکراین از زمان آغاز جنگ تمام‌عیار با روسیه در فوریه ۲۰۲۲ به شدت به تسلیحات کشورهای غربی وابسته بوده، اما امیدوار است تولید داخلی تجهیزات دفاعی را به شکل چشمگیری افزایش دهد.

به گفته منابع نظامی، اوکراین به طور فوری به سلاح‌ها و مهمات جدید نیاز دارد.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version