نویسنده: مبارز هروی

از ابتدای حمله آمریکا و متحدانش به افغانستان، استفاده از رسانه‌های داخلی و خارجی به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای غرب برای گمراه کردن افکار عمومی به‌کار گرفته شد.
در آن زمان پروژه‌های زیادی با بودجه‌های هنگفت به اکثریت رسانه‌های داخلی اختصاص داده می‌شد و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های ویرانگر متعددی به آن‌ها سپرده می‌شد.
برخی رسانه‌ها وظیفه داشتند تا به هر شکل ممکن، برای مخدوش کردن چهره مجاهدین امارت اسلامی، برنامه‌های مختلفی منتشر کنند و اذهان عمومی را نسبت به آن‌ها منحرف نمایند.
شماری دیگر اما مسئولیت داشتند به تدریج دین را از جامعه بزدایند و با انتشار برنامه‌های مبتذل و فیلم‌ها و سریال‌هایی که مغایر با فرهنگ اسلامی و افغانی بودند، سعی در خاموش کردن نور ایمان در قلب‌های این ملت بزرگ داشتند.
با روی کار آمدن امارت اسلامی، این جبهه دشمن از بین نرفت، بلکه از جایی به جای دیگر منتقل شد. بله! فعالیت‌های مغایر با احکام ناب اسلامی رسانه‌ها در داخل افغانستان متوقف شد، اما هنوز رسانه‌هایی در خارج از افغانستان با پول و بودجه دشمنان اسلام، علیه نظام اسلامی فعالیت دارند و اساس تمام برنامه‌های‌شان بر مبارزه با این نظام استوار است.
بزرگ‌ترین و رایج‌ترین نیرنگ این رسانه‌ها علیه نظام اسلامی، جعل و تزویر است، به گونه‌ای که در اتفاقات رخ‌داده، برخلاف اخلاق رسانه‌ای و خبرنگاری، تغییر و تحریف می‌آورند، از کاه کوه می‌سازند و حتی دستاوردها و فعالیت‌های مثبت را منفی جلوه می‌دهند.
برای مثال، در روزهای اخیر ویدیویی در فضای مجازی منتشر شد که فردی، که ظاهراً در حالت عادی نبود، با یک مجاهد درگیر شده و در این درگیری، مجاهد با سلاح خود زخمی می‌شود.
رسانه‌های معاند و جیره‌خوار غرب این ویدیو را با این ادعا که گویا این فرد راننده تاکسی بوده و بعد از این زد و خورد توسط دیگر مجاهدین تیرباران شده، منتشر کردند.
جالب این‌جاست که حتی تصاویری از جسد او را نیز منتشر کردند.
اما در ویدیویی که بلافاصله از آدرس “صدای هندوکش” منتشر شد، مشخص گردید که فرد مورد نظر زنده است و خود او در اظهاراتش این خبر جعلی را تکذیب می‌کند.
همچنین اظهار داشت که راننده تاکسی نبوده، بلکه مسافر بوده و به‌خاطر مشکلات روانی حتی تاکسی را نیز به آتش کشیده بود.
این ویدیو، همانند دفعات قبل، مهر ذلت و خواری بر پیشانی چنین رسانه‌های مزدور زد و بار دیگر ماهیت واقعی‌شان را برملا کرد.
اما از آن‌جایی که مسئولین و دست‌اندرکاران این رسانه‌ها با پذیرش غلامی دنیای کفر، وجدان‌شان را فروخته‌اند، در آینده نیز انتشار چنین اکاذیبی از سوی آن‌ها بعید نیست.
با این حال، آنچه حائز اهمیت است، این‌است که اکنون ملت افغانستان فریب این دروغ‌ها را نمی‌خورند و هیچ‌گاه به نشرات آن‌ها اعتماد نخواهند کرد.
توجه: نوشته ها، مقالات و نظریات منتشر شده از صدای هندوکش تنها بیانگر نظر نویسندگان است، موافقت صدای هندوکش برایشان شرط نیست.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version