نویسنده: سائس سعیدی

توجه: نوشته ها، مقالات و نظریات منتشر شده از صدای هندوکش تنها بیانگر نظر نویسندگان است، موافقت صدای هندوکش برایشان شرط نیست.

احمد شاه مسعود به عنوان یکی از چهره‌های‌ منفور جنگ‌های داخلی افغانستان در دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ شناخته می‌شود. او از یک سو توسط غربی‌ها به‌عنوان فرمانده مجاهدین علیه شوروی مطرح شده بود، اما از سوی دیگر، در جنگ‌های داخلی، جنایات بیشماری را مرتکب گردیده است.

متاسفانه در عین حال خود را مدافع مردم افغانستان معرفی می‌کرد، اما در عمل چهره‌ای خیانتکار بود. او نه‌تنها کشتار وحشیانه افشار رقم زد، بلکه با حمایت دوامدار از قوانین کفری و دموکراسی و همکاری با قدرت‌های خارجی مانند ای‌اس‌آی پاکستان، فرانسه، بریتانیا و تاجیکستان به عموم ملت افغان‌ خیانت کرد.

نام‌گذاری یک سرک به نام او در فرانسه، یادبود از او در پارلمان انگلیس، تمجیدشدن از سوی مقامات آمریکای و فرار بازماندگان آن به کولاب، نشان‌دهنده مزدوری بی‌چون‌وچرای او و رهرورانش برای بیگانگان است.

فرزندش، احمد مسعود، امروز همان راه پدرش را ادامه می‌دهد و علیه شریعت اسلامی و منافع علیای افغانستان ایستاده است و تمام این خانواده همواره به خدمت دشمنان اسلام و علیه ملت افغان تلاش کرده است که شمه‌ای از این جنایات عبارت از:

جنایت افشار:
کشتار افشار یکی از خونین‌ترین و فاجعه‌بارترین وقایع جنگ‌های داخلی بود. احمد شاه مسعود به عنوان وزیر دفاع در آن زمان، مسئولیت داشت.

حمله به افشار که به دست نیروهای تحت فرماندهی احمد شاه مسعود صورت گرفت، به قتل‌عام، تجاوز، شکنجه، تخریب و چپاول گسترده‌ای منجر شد. گزارش‌هایی از قتل‌های دسته‌جمعی، بریدن سر و سینه مردم بی‌گناه، تجاوز به زنان و کودکان و به آتش کشیدن خانه‌های مردم بی‌دفاع منتشر شده است.

به گفته شاهدان و اسناد موجود، احمد شاه مسعود نه‌تنها از این جنایات آگاه بود و خودش این قتل‌ها را انجام می‌داد؛ بلکه در جلسه‌ای که با بعد از کشتار با فرماندهان خود داشته درباره ابعاد این فاجعه لبخند بر لب داشته است، که این موضوع به‌طور خاص نشانه‌ای از بی‌رحمی و قساوت قلب این خائن در قبال ملت مظلوم افغان می‌باشد.

جاسوسی و مزدوری برای کشورهای خارجی:
علاوه بر جنایات که در افغانستان مرتکب شده است، احمد شاه مسعود مزدور درجه اول و جاسوس دوامدار، برای سازمان‌های استخباراتی خارجی از جمله ای‌اس‌آی پاکستان، فرانسه، بریتانیا و تاجیکستان بوده است.

این جاسوسی‌های او برای اجانب، او را به یک خائن تمام عیار به افغان‌های واقعی، نمایان نموده است، به‌خصوص زمانی که اقداماتش بر خلاف منافع ملی افغانستان، علیه شریعت اسلامی و به نفع کشورهای بیگانه بود.

او در واقع به جای تلاش برای اتحاد افغان‌ها و بازسازی کشور، به متفرق کردن ملت و ایجاد تنش‌های قومی و مذهبی و تخریب اماکن عام‌المنفعه دست به کار شده بود.

پیروی فرزند از راه پدر:
احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود، که راه پدر خود را ادامه می‌دهد. امروز او نیز همانند پدرش در صف مزدوران و پشت درهای کشورهای مانند فرانسه، بریتانیا آمریکا و تاجیکستان قرار گرفته و چاپلوسی می‌کند.

در حالی که دولت کنونی افغانستان (امارت اسلامی) امینت کامل را آورده، اشغال را ختم نموده و برای بهبود اقتصاد، ایجاد فرصت‌های شغلی و بازگرداندن آبروی ملت افغان در سطح بین المللی تلاش می‌کند، در این حالت فرزند احمد شاه مسعود (خانواده مزدور ) به دنبال تخریب این پروسه‌های حیاتی در افغانستان است.

احمد مسعود با مزدوری به شرق و غرب میخواهد تا بار دیگر افغان‌ها را به سوی تفرقه و جنگ سوق داده تا سبب تخریب و ویرانی افغانستان شود.

احمد شاه مسعود و فرزندش هر دو در طول تاریخ معاصر افغانستان به عنوان چهره‌هایی مطرح هستند که‌ در مسیر تخریب افغانستان و مزدوری برای بیگانگان قدم گذاشته‌اند.

جنایات که در این سرزمین مرتکب شده و جاسوسی او، برای سازمان‌های استخباراتی، نشان‌دهنده ماهیت واقعی او و رهروان خائنش در قبال به مردم افغانستان است.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version