نویسنده: عبدالله زاهد

در سال 1947 زمای که پاکستان از هند استقلال خود را گرفت، با مشکلات اقتصادی شدیدی دست به گریبان بود، صادرات و واردات نداشتند زیرا از آن زمان برای کنترول کشور و مردم به کمک های خارجی متوسل شدند؛ برای این کار رهبران و ارتش آن زمان پاکستان به آمریکا (غرب) دست گدایی دراز کردند، چون میدانستند آمریکا هیچ کشور دوست دیگری در منطقه ندارد که بتواند از منافع آنها م حفاظت کند.
پاکستان این را فرصتی برای خود خواند و برای حفظ منافع غرب در منطقه، ارتش پاکستان و آی اس آی قدرت را به دست گرفتند تا هر طرحی را که غرب خواسته باشد در منطقه اجرا کنند.
هند، روسیه، چین و ایران که بزرگ ترین رقبای آمریکا هستند، که غرب در پاکستان علیه شان نقشه میکشید و عملی میساخت که تا کنون این روال جریان دارد و میدان اجرای نقشه های شان (میدان جنگ) افغانستان بود.
این برنامۀ غرب، یهودیان و عربستان است که داعش را در خراسان تربیت کنند و بعد در افغانستان بجنگند تا به روسیه برسند و این ایدئولوژی و تفکر را در کشورهای آسیای مرکزی ترویج دهند؛ به همین دلیل آمریکا، آی ام اف و عربستان سعودی همیشه به نام های مختلف مثل کمک، مبارزه با تروریزم و یا قرض به پاکستان پول میدهند.
آنها هیچ پولی را که عربستان به نام سود پرداخت کرده است پس نگرفته اند و بابت قرض های زیادی که آی ام اف به پاکستان داده است یک سِنت را هم به آی ام اف پس نداده اند، اما هنوز هم عربستان و آی ام اف برایشان پول میدهد و ملیاردها دالر برای مبارزه با تروریسم و جنگ در پاکستان از طریق آمریکا برایشان داده شده است که این روال جریان دارد.
اما این پولی که زیر نام کمک و قرض به ارتش پاکستان داده می شود، اساسا آموزش گروه های «داعش خراسان، ائتلاف شمال و غیره…» کاری است که پاکستان برای غرب، یهودیان و عربستان در بدل این پول‌ها انجام میدهد، اما باز هم ملیاردها دالر پول آی ام اف، عربستان و آمریکا نتوانست بحران اقتصادی پاکستان را کنترول کند.
زیرا بخشی از این پول در اقتصاد پاکستان هزینه می شود و بیشتر آن توسط ارتش با آموزش این گروه‌ها و توزیع آن در بین خود هزینه میشود، میتوانید گزاشر آی ام اف در مورد میزان قرض داده شده به پاکستان تا سال 2024 را در لینک زیر بررسی کنید:
https://www.imf.org/external/np/fin/tad/extrans1.aspx?memberKey1=760&endDate=2099-12-31&finposition_flag=YES%DB%8C%D9%88%DB%90
یک روزنامه انگلیسی موسوم به “ساندی گاردین” به نقل از منابع آگاه گزارشی را در 28 جنوری 2024 منتشر کرد که در آن گفته شد: ارتش پاکستان زمینه برای تردد شبه نظامیان شاخه خراسان داعش به افغانستان را فراهم میکند.
بر اساس این گزارش، ارتش پاکستان در تلاش است تا داعش خراسان را وارد خاک افغانستان کند که با مقاومت ارتش حکومت افغانستان در خط دیورند مواجه شد و داعش خراسان به پاکستان رانده شد.
احسان الله احسان، یکی از فرماندهان سابق تحریک طالبان پاکستان (TTP) نیز گزارش روزنامه ساندی گاردین را تائید کرده است؛ ارتش پاکستان به داعش شاخه خراسان برای ورود به افغانستان کمک میکند و می افزاید که مهمان نوازی و آموزش داعش خراسان در پاکستان به خوبی انجام می‌شود تا آنها را به افغانستان و دیگر کشور‌های منطقه بفرستند.
روزنامه ساندی گاردین با اشاره به یک منبع نزدیک به مقامات حکومت افغانستان نوشته است که ادعاهای مربوط به آموزش و اعزام داعش به افغانستان از طریق پاکستان را تائید کرده است.
غرب و تمام دنیا میدانند که پاکستان داعش خراسان را تربیت میکند؛ چون برای این کار پول میدهند و کمکشان میکنند؛ این دلیل اصلی سکوت دنیا در مقابل پاکستان است.
امنیت و صلح در منطقه به ویژه در افغانستان برای آنها غیر قابل تحمل است، آنها افغانستان را به میدان جنگ تبدیل کرده بودند که جنگ سرد بین روسیه و غرب و دیگر قدرت ها در اینجا ادامه می یافت؛ هر کدام کوشش میکردند از جنگ در افغانستان برای تامین منافع خود و ضرر رساندن به حریف خود استفاده کنند اما با به قدرت رسیدن طالبان این منافعی که با جنگ در افغانستان و ریختن خون افغانهابدست میاوردند به رویا تبدیل شد؛ ازین سبب با تربیت نمودن داعش خراسان و ائتلاف شمال از طریق پاکستان سعی دارند دوباره منطقه را آلوده به جنگ و افغانستان را میدان جنگ بسازند تا به ازین طریق به اهداف شان برسند.
ایران دشمن مشترک عربستان سعودی، یهودیان و آمریکا است و اینها از طریق داعش سعی دارند به ایران صدمه وارد کنند، دلیل کمک های محرمانه عربستان و یهودیان به پاکستان همین است، که با روی کارآمدن طالبان در اینجا نقشه های شان خنثی شده و نتوانستند به هدف خود برسند.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version