نویسنده: عادل افغان
بعد از ختم اشغال کشور و سقوط اداره جمهوری، رسانه ی به نام افغانستان انترنیشنل، خارج از افغانستان اولأ درلندن و بعد در واشنگتون نشرات شرم آور خود را آغاز کرد.
قبل از این، رسانه ای به نام ” ایران انترنیشنل” نیز فعالیت داشته و تا هنوز ادامه دارد. این دو رسانه با پشتیبانی مستقیم مالی و استخباراتی امریکا، بریتانیا و اسرائیل فعالیت میکند.
نظر با رسانه های دیگر که از جانب این کشور های غربی تمویل میشود، افغانستان انترنشنل از امتیازات فراوان و بیشتر برخودار است، تا باشد که در تعقیب اهداف و بیشبرد مأموریت داده شده ی این کشور ها بیشتر کوشا باشد.
اینکه با برچیده شدن گلیم اشغال، غرب و متحدان آن در میادین نظامی و تبلیغاتی شکست خورد، رسانه های که اشغال گران در داخل کشور برای بیشبرد اهداف خود ساخته و ان را تمویل میکرد، اکثریت شان سقوط و یا هم از دسترس اشغالگران خارج شد. این خلای بود که غربی ها با دیدن آن ضرورت تأسیس رسانه ی همچو افغانستان را حس کرد، بناء بر این، هدف اصلي تأسیس این رسانه ی شیطانی محو خلای جدید، و محاذ جدید در جنگ تبلیغاتی غرب بود.
از رهبری افغانستان انترنیشنل گرفته تا خبرنگاران، تحلیل گران و مبصرین؛ همه ی آنها با فلتر استخباراتی غرب تصفیه شده و در مقابل این خدمات و خوش خدمتی ها، معاشات و امتیازات گزاف میگرند.
اکثریت شان کسانی هستند که در دو دهه ی گذشته، زبانهای خود را فقط برای تداوم اشغال ناتو و امریکا، توجیه نمودن اشغال و وحشیگری آن و جلوه دادن اشغالگران به صفت مدافعین حقوق بشر کشیده و چشمهای شان با غلاف غلامی و برده گی پوشانیده بود.
اگر به تجربه ای قبلی و سابقه کاری آنها بنگریم، در گذشته با هیچ نوع اصول اسلامی، اخلاقی، انسانی، ملی و افغانی نه تنها قایل نبوده؛ بلکه به طور گسترده و ومتداوم در پی نقض و خدشه دار کردن این اصول و ارزشهای والا بودند.
مأموریت اصلی افغانستان انترنیشنل بدنام کردن حکومت اسلامی کشور، مسخ و تمسخر نمودن ارزش های اسلامی، دامن زدن به تعصبات قومی، زبانی، سمتی، و نژادی در بین افغان ها، و تولید شکوک و شبهات در بین مردم میباشد.
بناء بر موارد یاد شده، امارت اسلامی اخیرأ بر نشرات این چینل شیطانی مسدودیت وضع کرده و در فیصله ی اخیر، از تمامی افغان ها، خواهان توقف و امتناع هر نوع همکاری، کار و یا مصاحبه با افغانستان انترنشنل شده.
کمیسیون تخطی های رسانه ای وزارت اطلاعات و فرهنګ، ۱۰ موارد خلاف قانون این رسانه را مستند نموده و بر اساس این موارد، فیصله مقاطعه و مسدودیت را اعلام کرده.
اطلاع رسانی و معلومات عاری از حقیقت، جرح شخصیت، نقض ارزشها، ژورنالیزم سرخ و زرد، دامن زدن به تعصبات قومی، سمتی، مذهبی و زبانی، موقف گیری علیه صلح و امنیت کنونی، و عدم مراعات نمودن بی طرفی، مواردی هستند که کمیسیون تخطی های رسانه ای بر اساس آن علیه این رسانه فیصله ی خود را گرفته.
هم زمان با این فیصله ی امارت اسلامی، صدای پشت پرده ی حامیان این رسانه بلند شد.
مایکل مک کال رئیس کمیته ی روابط خارجی کانگرس امریکا، این فیصله را محکوم و در قبال آن ابراز نگرانی کرده.
علاوه بر این نهادهای خارجی دیگر هم نیز اشکهای تمساحی خود را بر آن ریخته، این همه ثابت میکند که رسانه ی شیطانی افغانستان انترنشنال از کجا سراب شده و بر مسدود شدن آن کیها رنج میکشند!
موقف کنونی امارت اسلامی، در مورد این رسانه ی شیطانی قابل تمجید بود، و باید که هر چه بیشتر شدید و جدی تر باشد، هیچ نوع معلومات در دسترست آن قرار داده نشود.
خبرنگاران داخلی کشور، بر اساس رسالت دینی، ملی، افغانی و وظیفوی خویش با این نوع رسانه ای بدنام، از هر نوع همکاری، کار و تعامل خودداری کنند.
برای فشار بر آنها از هر نوع راهکارها کار گرفته شود، تا باشد که شاهرگهای اخیرین مرکز نیم جان تبلیغاتی غرب قطع شده، از شر و فساد آن مردم، کشور، امن و اسقرار فعلی در امان باشد.
در نیجه باید که مردم عام نیز از این نوع رسانه ها فاصله بگیرد، در عوض به رسانه های مراجعه کنند که خبر ها، برنامه ها و فعالیت شان مطابق با ارزشها، دقیق و موثق باشد، نه اینکه شکار تبلیغات دروغین و زهراگین باشد.
با توجه به اینکه از ابتدا این رسانه به زودی در بین مردم به عنوان ماشین تبلیغاتی بیگانگان شناخته شده و از آن متنفر اند، با امکاناتی فراوان که در دسترس این رسانه ی شیطانی قرار دارند، تبلیغاتی کنونی آن خطرناک و زهراگین میباشد، حکومت افغان باید که در پی جلوگیری از لانه ی شیطان، گامهای هر چه بیشتر بردارند.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version