نویسنده: عادل افغان

روز جمعه گذشته زمانی که پولیس مبارزه با مواد مخدر امارت اسلامی در ولسوالی درایم بدخشان برای از بین بردن کوکنار ممنوعه کارزاری را آغاز کرد، با عده ای از باشندگان احساسی و ناآگاه این منطقه مواجه شد که تلاش داشتند جلوی پولیس مبارزه با مواد مخدر را بگیرند و به همین منظور دست به اقدامات غیر قانونی زدند و سعی در ایجاد سر و صداو هرج و مرج کردند تا نیرو های اعزام شده به منطقه نتوانند کار خود را به درستی انجام دهند که در نتیجه این کار غیر قانونی مردم و اصرار بر آن یک نفر کشته شد.
از یک سو، تنها چند ماه پس از ورد امارت اسلامی، بر اساس فرمان صریح رهبر امارت اسلامی، کشت، خرید، فروش، قاچاق و استعمال انواع مواد مخدر اکیدا در سراسر کشور ممنوع اعلام شد و متخلفان نیز مجازات شدند.
این کار نه‌تنها به دلیل این که خواسته دین و شریعت ما بود، بلکه برای حفظ جان میلیون ها جوان، ریش سفید، کودکان و زنان در کشور انجام شد، همینگونه این پدیده در سطح جهانی کشور مارا بدنام ساخته بود و زمینه صدها جنایت دیگر را در جامعه تسهیل و هموار ساخته بود.
همینطور این فرمان رهبر امارت اسلامی افغانستان با استقبال گسترده داخلی و بین المللی مواجه شد، به زبان های بین المللی ترجمه و در اکثر نقاط جهان نشر شد و همینگونه در اندک زمان ممکن جامه عمل پوشید.
پس از این فرمان، این کار (استعمال، کشت، خرید و فروش تریاک و انواع مواد مخدر) غیرقانونی و جرم تلقی می شود و متخلفان باید طبق قانون به مجازات نقدی یا حبس میان مدت یا طولانی محکوم می شوند.
پس از صدور این فرمان 99.9 درصد کشت، معامله و قاچاق این پدیده مضر در کشور متوقف شد، این کاری بود که دولت فاسد جمهوریت و متجاوزان گذشته با وجود همه امکانات و قدرت نتوانستند طی 20 سال انجام دهند بلکه عمدا برای ترویج این پدیده تلاش می ورزیدند.
به هر حال، با وجود ممنوعیت و غیر قانونی شدن این پدیده، تعداد بسیار کمی از مردم در برخی از ولایات از دستور تخلف کردند، اما باز هم این افراد از سایه لطف و عطوفت رهبری امارت اسلامی محروم نشدند، هیچ یک از متخلفان را زندانی نکردند و کسی را جریمه نکردند، با وجود اینکه مقصر قانونی بودند و باید مجازات می شدند اما آغاوش ملایم دولت و محبت رهبری امارت اسلامی بود که از تسامح استفاده کردند، اما در عین حال برای حسن اجرای فرمان و جدیت در رفع این پدیده شوم در مبارزه با مواد مخدر پلیس وظیفه تخریب مزرعه کوکنار و مواد مخدر در هر گوشه و کنار کشور داده شده است و این طرح دو سال است که جریان دارد چه در هرات، مزار، خوست، بامیان، هلمند و یا بدخشان.
در مجموع در هرا ولایت، هر ولسوالی و هر منطقه از کشور که باشد این پدیده باید از بین برود و همینطور از بین رفته است، اما امسال نیزی مانند برخی ولایات، در برخی مناطق محدود بدخشان مردم از لطوفت و مهربانی حکومت سوء استفاده کرده و دست به کشت این پدیده شوم زده اند.
امارت اسلامی به عنوان یک حکومت مسئول، مثل سایر مناطق موظف بود که این پدیده شوم را در بدخشان نیز از بین ببرد، اما متاسفانه عده ای ناآگاه در آنجا مرتکب اشتباه و جنایت شده اند که این گیاه ممنوعه را کشت کرده و از سوی دیگر به دفاع از ان سر و صدا کردند و سعی کردند جلوی نابودی این پدیده را بگیرند که این خود جنایتی‌ست بسی بزرگ، اما با وجود همه این اتفاقات و جنایات امارت اسلامی آنجا مسئولانه رفتار کرد، با مردم مهربان بود و شایان ذکر است اینکه هنوز مشخص نگردیده که آن فرد کشته شده در اثر اغتشاش و هرج مرج کشته شده است و یا کدام دلیلی دیگر داشت، اما تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و جهت بررسی موضوع هیئتی متشکل از مقامات بلند پایه دولت اعزام شده است تا موضوع را بررسی نموده و حقیقت موضوع آشکار گردد؛ فعلا آنجا اوضاع عادی است، مواد مخدر از بین رفته است و اگر چیزی باقی مانده باشد به زود ترین فرصت از بین خواهد رفت.
این وضعیت و واقعیت روان در منطقه است، اما متاسفانه برخی از مزدوران، گروه های شرور و حزبی و همینطور رسانه های فاسد یک هفته است که به طور مستمر به این موضوع هوا میدهند، گاهی رنگ قومی می پراکنند و گاهی سمتی در این واقعه از تمام زور وامکانات خود استفاده کردند که مسئله را مشکل بسیار کلان نشان داده و هوا دهند، اما این مشکل به خودی خود آنقدر کوچک و حل شده است که هوا نمی گیرد، ریشه های امارت اسلامی آنقدر در مردم آنجا قوی است که لقمه خویش را همراه با امارت نصف میکنند.
این مزدوران، فراریان و مرتدین و رسانه های خبیث از دریچه مدیریت فاسد و مزدور بیگانه خود به امارت اسلامی مینگرند و تصور میکنند که امارت اسلامی نیز مانند اداره شکست خورده آنها خواهد بود همه چیز آنها را شوکه خواهد کرد و به اعتماد فی مابین مردم و حکومت لطمه خواهند زد اما همه‌ی اینها کابوسی بیش نیست، حافظه شان بسان مرغ است، نمیتوانند چیزی را حفظ کنند، اما به اختصار یادآوری میکنم که شما یک بار به مبارزه 20 ساله مردم اصیل و متدین بدخشان بنگرید که چقدر در صفوف امارت اسلامی افغانستان فداکاری کرده اند؟ در آنجا چه رنجی بر متجاوزان و دژخیمانشان تحمیل کردند؟ در 28 ولسوالی بدخشان چقدر ضربات مهلک به صورت دشمن وارد کردند؟ آنها از همه جلو تر ولسوالی ها را فتح کرده و شروع به برچیدن دامن اشغال از ولایت شان کرده بودند.
آنها خائنان، ستمگران و رهبران خود خوانده را سرکوب کرده و برای خود رهبرانی همچو فاتح بزرگ شمال و رئیس ستاد ارتش کشور یعنی محترم قاری فصیح الدین فطرت را برگزیدند.
بله، این همان بدخشان است و مردمش هم همان مردم است، همین‌حال صفوف ارتش امارت اسلامی مملو از جوانان دلیر و مؤمن بدخشان است که در کنار ولایت خود در تمام نقاط کشور وظیفه دینی، انسانی و ملی خویش را انجام میدهند.
بدخشان مثل همیشه مایه مباهات افغانستان است، مردم به آن افتخار میکنند و دشمن با تبلیغات سبک، بی معنی و احمقانه کنونی خود نمی تواند حتی اندازه یک تار مو به این حقایق آسیب برساند.
افغانستان در وجود حکومت مستقل، آزاد و اسلامی کنونی یک ملت و کشور قوی بوده و خواهد بود، اما دشمن همیشه ناکام، شرمسار و درمانده خواهد ماند.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version