ماریا زاخارووا سخن‌گوی وزارت خارجه روسیه گفته است که این وزارت در نظر دارد همکاری‌های چندجانبه را با حکومت سرپرست در افغانستان گسترش دهد.

سخن‌گوی وزارت خارجه روسیه افزوده است که تلاش‌ها برای بیرون کردن نام «طالبان» از فهرست گروه‌های هراس‌افگن به معنای شناخت واقعیت‌های عینی افغانستان است.

خانم زاخارووا گفته است: «ما بارها اعلام کرده‌ایم که روسیه در نظر دارد تا همکاری‌های چندجانبه را با دولت کنونی کابل که تقریباً سه سال است بر افغانستان حکومت می‌کند، توسعه دهد و تلاش برای حذف جنبش طالبان، که هسته اصلی این دولت است، از فهرست گروه‌های هراس‌افگن، نشان دهنده شناخت واقعیت‌های عینی است که پس از فرار ایالات متحده و ناتو از افغانستان و فروپاشی رژیم طرف‌دار امریکا در کابل، ظاهر شده است.»

هرچند امارت اسلامی درباره اظهارات تازه سخن‌گوی وزارت خارجه روسیه چیزی نگفته؛ اما پیش از این گفته است که امارت اسلامی خواهان روابط نیک با تمام کشورها به‌ویژه کشورهای همجوار است.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه نیز اخیرا تعامل با حکومت سرپرست را مهم دانسته و گفته است که امنیت و ثبات در افغانستان در مقایسه با فرصت‌های اقتصادی برای روسیه اهمیت فراوانی دارد.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version