نویسنده: محمد فیصل

از چندین روز به این سو در شبکه‌های اجتماعی کلیپ‌هایی و تصوری مسعود اندرابی وزیر پیشین وزارت امور داخله جمهوریت دست به دست می‌شوند . اندرابی به گونه شکوه آمیز سخن از خویشاوندی بودن جبهه بغاوت و بی‌کفایتی‌اش زده است و‌ بالخصوص از عطامحمد نور، پسرش خالد و امرالله‌صالح انتقاد نموده است.
جبهه نام نهاد امروزی عناصر شرو فساد که در اداره جمهوریت مقامهای مهم در اختیار داشتند از موقف خویش به گونه نادرست بهره برداری نمودند .‌ جبهه شروفساد که نام دیگرش جمعیت و جنبش است، در گذشته به کمک اشغالگران ملت افغان را گروگان گرفته بود ، زمین‌های ملت را غصب و در فساد گسترده مالی و اخلاقی غرق بودند.
سخنان اندرابی جای تعجب ندارد، زیرا صفحات تاریخ از ستمگری، قومگرایی، و نابودی افغانستان توسط عناص اسلاف این جبهه مملو می‌باشد.‌ اندرابی که همانند اعضای جبهه شرو فساد در خارج از کشور به سر می‌برد، اظهاراتش نمایانگر آن است که دیگر این لانه‌ های فساد از هم پاشیده و هیچ عنوان متحد و هماهنگ نیستتند ، به هر اندازه که آنها سخن از اتحاد و همبستگی میزنند به همان اندازه از هم دور و متفرق هستند.
همچنان اندرابی در یک بخش از اظهارات خود سوالی را در مورد جنگ جبهه مقاومت مطرح نموده است و آن را ناکام خوانده .
‌ امارت اسلامی افغانستان پس از تصرف کابل بلافاصله دامنه فتوحات خویش را تا پنجشیر گسترش داد و جای خرسندی اینجاست که به خواسته شان در مورد صحبت و صبر در تصرف پنجشیر گوش فرا نداد، زیرا اگر امارت اسلامی برای آنها وقت میداد ممکن اوضاع کنونی افغانستان دگرگون میشد ، این یک گام بسا بزرگ برای امارت اسلامی بود که در زمان اندک ، افغانستان را تحت حاکمیت خود درآورد و جلو انتشار دامنه فساد و عناصر مفسد را گرفت.
در سه سال گذشته جبهه شر و فساد اظهارات متعددی را از مقاومت و جنگ خویش در داخل افغانستان مطرح نموده است اما حقیقت این است که آنها در افغانستان نه جغرافیا برای مقاومت دارند ، نه تشکیلات منظم برای جنگیدن دارند و نه کدام هدف مقدس دارند، در هر جایکه دست به اعمال شیطانی زده اند بزود ترین فرصت از سوی نیروهای دلیر امارت اسلامی افغانستان سر کوب و تحرکات تخریبکارانه شان درنطفه‌ خنثی گردیده
صحبت های اندرابی در مورد بندنامی، فساد، ظلم و تعصب جبهه خیالی عناصر فراری شر و فساد ما را نباید متعجب سازد، زیرا این موارد چیزی است که قبلا اساس و بنیاد آن از اسلاف شان گذاشته شده بود ، به همین علت در طی چندین سال مبارزه ناکام نتوانستند که برای بقای خود در بین ملت افغانستان جای پا برای خود باز کنند ، با خروج باداران غربی‌شان از افغانستان پا به فرار گذاشتند.

اندرابی فردی از جمله افراد مفسد و متعصب جبهه شرو فساد است که در آغوش اشغال بزرگ و تربیه شده است ، تلاش می‌ورزد تا چند تن امثال خود بدور خود جمع نمایند و از این طریق امرار معاش نماید ، اما مکر و فساد شان ناکام خواهد ماند ان شاء الله.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version