به گزارش خبرگزاری الجزیرة به نقل از «اکس یوس»، رئیس‌جمهور ایالات متحده، جو بایدن، و نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، امروز چهارشنبه در مورد “پاسخ احتمالی رژیم اسرائیل به حمله ایران” و همچنین وضعیت جنگ در لبنان و غزه گفت‌وگو خواهند کرد.

این گزارش به نقل از یکی از مشاوران نخست‌وزیر رژیم اسرائیل حاکی است که نتانیاهو قصد دارد بایدن را بلافاصله پس از اتخاذ تصمیم اسرائیل مطلع کند.

همچنین، یکی از مقام‌های آمریکایی اظهار داشت: “ما می‌خواهیم از تماس بایدن و نتانیاهو برای شکل‌دهی به مرزهای انتقام اسرائیلی استفاده کنیم” و اطمینان حاصل کنیم که اسرائیل به اهدافی در ایران حمله می‌کند که مهم، اما غیرمبالغه‌آمیز باشند.

اکس یوس همچنین گزارش داد که نتانیاهو روز گذشته با رؤسای دستگاه‌های نظامی دیدار کرده تا به تصمیمی در مورد دامنه حملات اسرائیلی به ایران دست یابد.

پیش‌بینی می‌شود که پاسخ اسرائیل به ایران گسترده باشد و شامل حملات هوایی به اهداف نظامی و حملات دیگر به شکل‌های پنهانی باشد.

نتانیاهو تاکید کرده است که ایران به خاطر حمله موشکی‌اش بهای سنگینی خواهد پرداخت، در حالی که تهران اعلام کرده است که هرگونه پاسخ انتقامی با “ویرانی گسترده” روبرو خواهد شد؛ این موضوع نگرانی‌ها از بروز جنگی فراگیرتر در منطقه نفت‌خیز را افزایش داده و ممکن است ایالات متحده را نیز درگیر کند.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version