نویسنده: عبدالله زاهد

۸. ايف ايس بی (FSB) یا استخبارات روسیه:
در برابر تحریک سابق طالبان، روسیه نیز به گروه شر و فساد کمک می‌کرد، زیرا روسیه هراس داشت که اگر طالبان به آرامش برسند، اسلام در آسیای میانه گسترش می یابد، به همین دلیل سازمان جاسوسی روسیه به گروه شر و فساد در تأمین سلاح و پول یاری می‌ کرد.

روزنامه “ماسکو تایمز” اسنادی منتشر کرده است که نشان می‌ دهد روسیه چگونه از طریق تاجکستان و ایران به ائتلاف شمالی سلاح و مهمات ارسال می‌کرد.

ایران و روسیه در تأمین مالی ائتلاف شمالی همکاری‌ های مشترک زیادی داشته‌اند؛ همچنان گزارش‌ اطلاعاتی جان نشان می‌ دهند که ایران و روسیه چگونه به گروه شر و فساد کمک کرده و سلاح‌ ها را به آن‌ ها ارسال میکردند.

۹. آی ايس آی (ISI) یا سازمان استخبارات پاکستانی:
از سال ۱۹۷۹ میلادی که افغان ها در برابر اشغال شوروی مبارزه می‌کردند، احمد شاه مسعود و گروهش توسط سازمان‌ های اطلاعاتی مانند سی آی ای، ام آی سیکس به آی ایس آی معرفی شدند تا تأمین مالی کامل آنها صورت گیرد؛ کمک‌ های آمریکا و عربستان سعودی که به پاکستان می‌رسید، بخش عمده‌ای از آن به احمد شاه مسعود و گروهش اختصاص داده میشد.

پس از پایان اشغال شوروی، احمد شاه مسعود و گروهش به اشاره آی ایس آی به جنگ‌ های داخلی پرداختند و افغانستان را ویران کردند؛ رابطه احمد شاه مسعود و ISI از آن زمان آغاز شده و تا امروز ادامه دارد، ISI تا هنوز به گروه شر و فساد کمک می‌ کنند.

کتاب “Ghost Wars” که در سال ۲۰۰۴ منتشر و برنده جایزه پولیتزر شده، به توصیف سیاست‌ های دوگانه ISI و روابط آن با مسعود پرداخته است، حقایق کتاب نشان می‌ دهد که آی اس آی و گروه بغاوت چگونه در ظاهر مخالف یکدیگرند، اما در واقع بسیار نزدیک با هم هستند.

جنگ و ناامنی در افغانستان برای آی ایس ای مهم و با ارزش است زیرا پاکستان بقای خود را در نابودی کشورهای همسایه جستجو می‌کند؛ هر کسی که در افغانستان شورش، فساد و شر را دامن بزند، آی ایس آی از او حمایت می‌کند؛ روابط کنونی آن‌ها با داعش خراسان، حمایت و تمویل ائتلاف شمالی نمونه‌ ای از این واقعیت است.

هنوز هم گروه شر و فساد و پسر احمد شاه مسعود(احمد مسعود) با بسیاری از سازمان‌ های جاسوسی خارجی ارتباط دارند تا این سازمان ها منافع خود را در منطقه و افغانستان تأمین کنند و گروه شر و فساد در ازای آن دلار و قدرت جعلی به دست آورند.

سوالی که پیش می‌ آید این است که این سازمان‌ های جاسوسی که برخی از آن‌ ها در برابر یکدیگر مخالف هستند، چرا مشترکأ با گروه شر و فساد همکاری می‌کنند و یا کرده است؟

مثال آن می‌ تواند سازمان جاسوسی روسیه ایف ایس بی و سازمان جاسوسی ایران(واجا)‍ باشد، از طرف دیگر CIA، موساد، MI6 و استخبارات فرانسه که در برابر یکدیگر هستند، اما هر یکی آنها از گروه شر و فساد و مسعود حمایت می‌کنند.

پاسخ سؤال این است که سازمان‌های جاسوسی به منافع خود نگاه می‌کنند و گروه شر و فساد هیچ هدف خاصی ندارد؛ فقط با پول، تعصب و قدرت جعلی کار می‌کنند؛ بنا بر این هر سازمان جاسوسی بر اساس نیاز و مطابق با ظروف خود از بغاوت گران کار می‌گیرد و گروه شر و فساد به همان ترتیب عمل می‌کنند، پول می‌گیرند و در عوض کارهایی را انجام می‌ دهند.

گروه شر و فساد، غلامانی هستند که افغانیت را به حراج گذاشته‌ اند و هر کسی که بخواهد می‌ تواند آن‌ ها را در مقابل دلار خریداری کند.

مثلاً، قبل از اشغال آمریکایی‌ ها، روسیه به آن‌ ها کمک می‌ کرد و سلاح به دستشان میداد، اما پس از اشغال، آمریکا به آن‌ ها سلاح و دلار می‌ داد و از آن‌ ها استفاده می‌ کرد.

بلی، اسلام دلیل دیگری بر کمک سازمان‌ های جاسوسی مختلف و رقیب ذات البینی با گروه شر و فساد است.

کشورهای کافر و دیموکرات هرچقدر که در میان خود مخالف باشند، در برابر نظام اسلامی متحد می‌شوند؛ آن‌ ها اختلافات خود را کنار می‌گذارند و به طور مشترک در برابر نظام اسلامی می‌جنگند؛ مسئله به رسمیت شناختن نیز به دلیل فشار های این کشورهای کافر و دیموکرات است.

ترس این کشورها و جوامع جهانی از نظام اسلامی به این دلیل است که آن‌ ها نگرانند که اگر نظام اسلامی در افغانستان یا منطقه ای برقرار شود، مشخص است که در این نظام، مدیریت خوب، عدالت، امنیت، صلح و خوشحالی وجود خواهد داشت و مسلمانان سایر نقاط جهان نیز به دنبال چنین نظامی در کشورهای خود خواهند بود.

مردم افغانستان!
گروه شر و فساد ابزار بازی‌ های سازمان‌ های جاسوسی خارجی است که با توجه به زمان از آن‌ ها در منطقه استفاده می‌کنند؛ بنا بر این، به شعارهای دروغین آن‌ها توجه نکنید، تاریخ آن‌ را مطالعه کنید، خواهید دید که تا به امروز تنها با شر و فساد و تجارت خون افغان‌ ها پرداخته‌اند؛ آن‌ها دزد های منابع طبیعی هستند و تنها قدرت جعلی، پول و دالر را می‌ شناسند.

پایان

توجه: نوشته ها، مقالات و نظریات منتشر شده از صدای هندوکش تنها بیانگر نظر نویسندگان است، موافقت صدای هندوکش برایشان شرط نیست.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version