نویسنده: ایمل پشتون

جبهه مقاومت ضد طالبان یا مقاومت پنجشیر و مقاومت دوم، یک اتحادیه از اعضای قدیمی جبهه شمال و مخالفان طالبان است که در روزهای اخیر ماه اسد ۱۴۰۰ هش، پس از پیروزی طالبان، تحت قیادت یک قوماندان بزدل و عیاش بنام احمد مسعود فرزند احمدشاه مسعود یکی از سیاستمداران تاحیک‌تبار، تأسیس شد.
نامبرده، در ماه نومبر ۲۰۱۶م بحیث رئیس بنیاد مسعود تعیین شد و سپس در پنچ دسامبر ۲۰۱۹م در دره‌ی پنجشیر و در مقبره پدرش، بعنوان جانشین معرفی شد.
غلام تربیه شده ایران و انگلیس، یک ائتلاف را تحت نام مقاومت ملی ضد طالبانی و یا مقاومت دوم، ایجاد نمود.
هم‌چنان، امرالله صالح یک عضو دیگر این ائتلاف، در ۱۷ اگست ۲۰۲۱ میلادی، با حواله به احکام قانون اساسی افغانستان، از قرارگاه عملیاتی خود در دره پنجشیر، به‌عنوان رئیس جمهور افغانستان کرد و گفت: از همانجا عملیات نظامی ضد طالبانی را ادامه می‌دهد.
ادعای رئیس جمهوری آن را احمد مسعود، بسم‌الله خان وزیر دفاع پیشین و محمدظاهر اغبر سفیر افغانستان در تاجیکستان تأیید کردند و به همین اساس در پنجشیر اعلان کرد که حکومت طالبان را قبول ندارد.
او در ۱۸ اگست ۲۰۲۱م در یک درخواست بین‌المللی از کشورهای غربی خواست تا از مقاومت حمایت لوژستیکی و نظامی نمایند بی‌خبر از اینکه بادارانش هم به‌خاطر سبک‌کردن پای شان، وقت خواسته بودند و لشکر الله پیروز و لشکر شیطان شکست خورده است.
جنگجویان مقاومت در پنجشیر، بسیار زود شکست خوردند، در ششم سپتامبر همین سال، طالبان از کنترل کامل پنجشیر خبر دادند و بیرق امارت در ولایت پنجشیر به اهتزاز درآمد.
آنها، زادگاه مسعود، شمالی و پنجشیر را از دست دادند، آن پنجشیر که دیپو و ذخیره‌گاه سلاح پنداشته می‌شد.

شکست پنجشیر به این دلیل خوب شد که مردم آن که تا هنوز نظام اسلامی را تجربه نکرده بودند، از نظام اسلامی بهره‌مند شدند و از شر خائنان ملی و پلان‌های شوم شان نجات پیدا کردند. حالا شمال، جنوب، شرق و غرب همه تحت قیادت رهبری واحد و در فضای برادری بطور مشترک بخاطر رشد و ترقی نظام اسلامی شب وروز کار می‌کنند.

جبهه و مقاومتی‌ها به اشاره و هدایات غرب مقاومت می‌کنند، ترورهای خیالی و قتل‌ها در خواب می‌بینند، بخاطر ایجاد بی‌امنی، جلسات مختلفی برگزار می‌کنند اما کامیابی ان‌شاءالله نصیب آن نیست.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version