حزب‌الله لبنان روز دوشنبه به اسرائیل هشدار داد که در صورت ادامه تجاوزات به لبنان، با حملات بیشتری مواجه خواهد شد.

این هشدار پس از حمله پهپادی حزب‌الله به یک پایگاه نظامی در بنیامینا در جنوب حیفا که منجر به کشته شدن چهار سرباز اسرائیلی شد، صادر گردید. این حمله، بزرگ‌ترین تلفات اسرائیل از زمان تشدید درگیری‌ها به شمار می‌آید.

حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد: «آنچه امروز در جنوب حیفا اتفاق افتاد تنها بخش کوچکی از آن چیزی است که در صورت ادامه تجاوزات به لبنان در انتظار دشمن است.» این گروه حمله اخیر را یک «عملیات پیچیده و ویژه» توصیف کرد.

حزب‌الله همچنین اعلام کرد که نیروهایش ده‌ها موشک به مناطق مختلف از جمله نهاریا و عکا شلیک کرده و همزمان پهپادهایی به سمت حیفا و عکا پرتاب کرده که برخی از آنها برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

این پهپادها با عبور از رادارهای اسرائیلی به پایگاه آموزشی در بنیامینا رسیدند و باعث انفجار در محل استقرار نیروهای نظامی اسرائیل شدند.

ارتش اسرائیل نیز تأیید کرد که در این حمله چهار سرباز کشته و هفت نفر دیگر به شدت مجروح شده‌اند، که این حمله مرگبارترین حمله به یک پایگاه نظامی اسرائیل از ماه سپتامبر بوده است.

این حمله پس از بمباران‌های اسرائیل در جنوب لبنان و مناطق دیگر در واکنش به تشدید درگیری‌ها بین حزب‌الله و اسرائیل صورت گرفت.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version