نویسنده: حمزه الافغانی
شاید بسیاری به این ضرب المثل برخورده باشند که می گویند: «دایه مهربان تر از مادر» در واقع این ضرب المثل را در وقتی استفاده می کنند که شخصی تظاهر به مهربانی کرده و خود را دلسوز به چیز یا فردی نشان دهد در حالی که در دلش تحلیل و تجزیه دیگری نهفته باشد.
در واقع سمیع سادات که چندی قبل در بیانات خود ایراد داشته بود که (داعش خراسان در حال حاضر 9 هزار سرباز در افغانستان دارد و با این نیرو، ظرفیت حمله به «سراسر منطقه» را پیدا کرده است) تظاهر به دانایی و دلسوزی کرده است؛ تظاهر به دانایی به این صورت که گویا او همچون دیگر دروغ گویان و یاوه سرایان هنوز به فکر مردم افغانستان بوده و هر لحظه به تجزیه و تحلیل اوضاع این سرزمین نشسته است و خواب و قرارش را این داستان به خود مشغول کرده است.
و تظاهر به دلسوزی به این صورت که گویا برای کشورهای همسایه افغانستان دلسوز بوده و برای منطقه می اندیشد؛ منطقه را که هرکشور از آنها با خود تحلیل گران و تجزیه گرانی دارند، بیان می دارد که باید متوجه افغانستان و خطر نفوذ نیروی داعش خراسان به کشورهای خود باشند؛ اینجاست که ضرب المثل مذکور عینیت پیدا کرده و بر این شخص صادق می آید.
هر کشور و واحد سیاسی در حقیقت برای محکم نگه داشتن مرز و نظام خود، اشخاص و تحلیل گران خاصی دارد که هرگز چشم به دهان این چنین فراریان و دروغگویانی نبوده و نیستند.
ولی این دسته از افرادی که از بی حیایی کاملی برخوردارند، هرازگای خود را نشان داده و بیان می دارند که گویا هنوز مردم آنها را در ذهن و خاطر خود دارند، مطمئن باشید که مردم این سرزمین شما را از ذهن و خاطر خود پاک کرده و تاریخ خود را نیز از نام شمایان و همپیمانان تان پاک و مبرا خواهند نمود.
سمیع سادات که در واقع رهبری جبهه متحد افغانستان را نیز به نامش دارد؛ با بیان این آمار خود را در لیست دروغگویان سال داخل ساخته است.
شخصی که مَکسَب (درآمد، عایدات و…) او مشخص نیست و لقمه نانی که می خورد، معلوم نیست از کجا و با چه برنامه ای به او داده میشود، حال می خواهد خود را برای منطقه و کشور افغانستان رهبر جلوه دهد.
این عده از اشخاص در واقع غلامان حلقه بگوش کسانی اند که سالیان سال برای تباهی مردم افغانستان عزیز، کمر بسته بودند و هر روز و هر لحظه برای تباه کردن مردم شریف این سرزمین قرار و ثبات نداشتند.
اگر هر شخص منصفی در تاریخ این کشور گذری کوتاه داشته باشد، در خواهد یافت که این اشخاص (اشخاصی همچون سمیع سادات) هرگز رهبر نبوده و هیچ گاهی نقش یک رهبر را و ولو رهبر ناکام را نتوانستند بازی کنند، بناء حال اگر چنانچه گرد آوردن چند هم فکر و بغاوت گر در اطراف خود، تشکلاتی تشکیل داده اند، هرگز حرف شان محلی از اعراب نخواهد داشت.
یکی بر افراد انگشت شمار در اطرافش جبهه مقاومت (بغاوت) گفته و برخی جبهه متحد افغانستان نام می نهند و همه شان بر این باورند که با اتحاد و هم دستی با تروریزم (امارت اسلامی افغانستان) مبارزه می کنیم و آینده در دستان ما خواهد بود، برای این عده از انسان نماها باید گفت که خداوند تبارک و تعالی سالها قبل؛ واقعیت شما را برای همگان و برای جهان بیان داشته است و از اتحاد شما پرده برداشته و شما را و واقعیت تان را به معرفی گرفته است.
خداوند تبارک و تعالی در سوره حشر آیه 14 حالت این گونه انسان ها را بیان داشته و چه زیبا می فرماید:
«لَایُقَاتِلُونَکُم جَمِیعًا إِلَّا فِي قُرًی مُّحَصَّنَةٍ أَو مِن وَرَاءِ جُدُرٍ بَأسُهُم بَینَهُم شَدِیدٌ تَحسَبُهُم جَمِیعًا وَ قُلُوبُهُم شَتَّی ذَلِکَ بَأَنَّهُم قَومٌ لَّا یَعقِلُونَ»
ترجمه: یهودیان هرگز با شما به صورت دسته جمعی جز در پس دژهای محکم و یا از پشت دیوارها نمی جنگند. عداوت و دشمنی در میان خودشان شدت دارد. تو ایشان را متحد می بینی، ولی پراکنده دل بوده و هماهنگ نمی بشاند.این بدان خاطر است که مردمان بیشعور و نا آگاهی هستند.
این سرنوشت کسانی است که خداوند تبارک و تعالی در این سوره بیان داشته است، بناء افرادی که راه و روش آن ها را پی گیری نموده و راه و دنباله آنها را ادامه می دهند، بدانند که خداوند تبارک و تعالی آنها را هرگز موفق به فتنه انگیزی ننموده و راه موفقیت را نصیب آنها نخواهد نمود.
بناء یاوه هایی که گه گاهی برخی از چهره های شناخته شده مطرح می سازند، هرگز برای مردم افغانستان و کشورهای همسایه کسانی که تاریخ و گذشته این عده از انسان ها را می دانند و آنها را می شناسند؛ هرگز قابل تشویش نبوده و برای آنها بیان نظریات و طرح های آنها مهم و قابل بررسی نیز نخواهد بود.
آنهایی که با غدر و خیانت سرزمین خود را به دشمنان دین و دنیای خود فروختند، هرگز برای دیگران عامل سعادت و کامیابی نخواهند بود.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version