نویسنده: مسلم کابلی
بی بند وباری مسعود برای همه مشخص است؛ از همین روی انحرافات زیادی را در وجود خود گنجانده بود و ما میخواهیم چند نکته از انحرافات این فرد را برای شما به رشته تحریر در آوریم که هر یک از آنها به گونه تفصیلی بیان میگردند.
در این سلسه به چهار بخش اساسی از انحرافات و رویه ایدیولوژیک باطل مسعود می‌پردازیم که تنها بخشی از کج روی و سر سپردگی این فرد را آشکار میکند.
۱. مفکوره آمیخته با عصبیت و قومیت مسعود:
اگر نگاهی به دوران زندگی مسعود بیاندازیم و همه جوانب زندگی شرم آور آن را مطالعه کنیم، متوجه می‌شویم که مسعود نه تنها صاحب مفکوره اسلامی نبود، بلکه قوم گرایی و مفکوره عصبیت برای آن به مراتب بالا تر و اهم تر از اسلام بود، بگونه‌ای که بارها مشاهده شده بود که مسعود و حامیان آن برای ضربه وارد کردن به اسلام و مجاهدین، ابتدا به حکومت‌های فارسی زبان و سپس به غرب متوسل شده بودند.
ارتباط مسعود و پیروان آن با حکومت‌های فارسی زبان؛ خصوصا تاجیکستان آنقدر بالا بود که ده‌ها بار مخالفین تاجیک را که در گروه‌های جهادی مخالف حکومت کمونیستی تاجیکستان بودند و به افغانستان پناه آورده بودند، به استخبارات تاجیکستان تسلیم کردند که بعدها توسط آنها به شهادت رسیدند.
مسعود و هم رزمانش، به خاطر تعصب بی اندازه بر زبان و قوم خود سبب شدند تا مجاهدین فعال تاجیک با حکومت کمونیستی صلح کرده و بعدها دین و عقیده از سوی حکومت در آن کشور بی ارزش جلوه داده شود.
امروز اگر مشاهده می‌شود که دولت تاجیکستان، مانع حجاب، نماز و عبادات می‌شود، در حقیقت سبب آن مسعود و مسعودیان هستند و این لکه ننگ تا آبد بر پیشانی پیروان مسعود باقی می‌ماند.
توجه: نوشته ها، مقالات و نظریات منتشر شده از صدای هندوکش تنها بیانگر نظر نویسندگان است، موافقت صدای هندوکش برایشان شرط نیست.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version