نویسنده: مبارز هروی
روزنامه جمهوری‌اسلامی، یکی از روزنامه‌های نزدیک به حکومت ایران است و هرزگاهی سخنان بی‌مورد و اتهاماتی واهی را به‌دولت افغانستان وارد می‌کند.
اتهاماتی که جزء نشان‌دهنده حقد و کینه عمیق سردبیران این‌روزنامه نسبت به‌نظام فعلی افغانستان، بیانگر چیز دیگری نیست.
این اتهامات بعد از گزارش معاون بين‌الملل قوه قضائيه ایران مبنی بر اینکه حدود 95 درصد زندانيان اتباع خارجي در ايران را افغان‌ها تشکیل می‌دهند، مطرح شد.
حال آن‌که این‌گزارش بیان‌کننده وضعیت نورمال این‌قضیه هست، چون زمانیکه بیشترین اتباع خارجی این‌کشور را مردم افغانستان تشکیل می‌دهند، طبیعی‌است که بیشترین فیصدی خلافکاران اتباع نیز متشکل از همین افراد باشد، آنهم بالفرض این‌که این‌گذارش مانند دیگر سخنان‌شان توأم با کذب و دروغ نباشد.
جدا از این‌ها حملات مرگبار ایران‌را نیز به افغان‌ها ربط می‌دهد ادعایی‌که تاکنون هیچ‌یک از مسئولین حکومتی بر آن اقرار نکردند، از جمله حمله به شاه‌چراغ که سخنگوی سپاه‌پاسداران در همان زمان افغانی بودن حمله‌کننده را صریحا تکذیب نمود.
اما در مورد این‌که حکومت ایران را چنان فرشته‌ای نجات برای افغان‌ها معرفی می‌کند و می‌گوید که ايران، در نيم ‌قرن اخير که افغانستان درگير جنگ بوده و سال‌ها تحت اشغال بيگانگان قرار داشته، با رغبت و مهرباني پذيراي اتباع افغانستاني بوده و مردم ايران کریمانه از آنها استقبال کردند، باید خاطرنشان نمود که حکومت ایران طبق ادعای احمدی‌نژاد در امر اشغال افغانستان با آمریکایی‌ها همکاری نمود و در زمان جنگ سوریه نیز بیشترین استفاده را از جوانان ساده‌لوح افغانی برد، جوانان زیادی که بخاطر منافع ایران و گرفتن اقامت در این‌کشور جان‌های شان‌را از دست دادند.
حرف از عاشورا و اتفاقات رخ‌داده درآن زدن و ارتباط دادن آن به ارتباطات میان ایران و افغانستان بیانگر بی‌سوادی محض مسئولین این روزنامه هست، چراکه اولا: برای همه ظاهر و هویداست که پایین نمودن پرچم‌های اهل‌تشیع دسیسه‌ای از جانب بغاوت‌گران بود. دوما: مسائل داخلی افغانستان هیچ ربطی به هیچ کشور و قدرت بیگانه‌ای ندارد و دولت افغانستان این اجازه را به‌هیچ‌کس نخواهد داد، پس همانطور که افغانستان در مسائل داخلی ایران دخالت نمی‌کند می‌بایست دولت ایران نیز دست از مداخله در امور افغانستان بردارد و به‌جای آن به فکر بهترشدن وضعیت زندگی مردم‌اش باشد.
اما این‌که ادعای امارت اسلامی مبنی بر مبارزه علیه آمریکا را نمی‌پذیرد باید گفت که کار سختی نیست اگر نگاهی هر چند کوتاه به تاریخ بیست‌ساله اشغال بیاندازد و آمار کشته‌ها و زخمی‌های نیروهای اشغالگر را ببیند، بلی! امارت اسلامی برخلاف جمهوری‌اسلامی ایران که چهل‌و‌اندی‌ سال است شعار مبارزه علیه آمریکا می‌دهد اما جرئت هیچ اقدامی را در خود نمی‌بیند‌، بینی آمریکا را در افغانستان به‌خاک مالید و درسی فراموش‌ناشدنی برایش داد.
در این سرمقاله اتهامات واهی و پوچ دیگری نیز درج شده که برای هر صاحب‌عقلی کذب و جعل‌آن نمایان‌تر از آفتاب است و معلوم نیست مسئولین این روزنامه این خزعبلات را از چه منبعی گرفته اند.
اما در مورد سنگین‌ترین جملات‌اش دراین‌نوشته سراسر بهتان و دروغ که امارت اسلامی را با الفاظ رکیکی چون: تروریست، متحجر، خشن و تکفيري یاد می‌کند باید هشدار داد که این وظیفه حکومت‌داران ایران است که جلو همچون افراد مغرضی‌که با بیان کلمات ناسنجیده درپی برهم‌زدن روابط دوستانه دو کشور اند و می‌خواهند دریچه تازه‌از یک جنگ خانمان‌سوز را میان افغانستان و ایران باز نمایند بگیرد و برای همچون افرادی فرصت تفرقه اندازی و نفاق را ندهد، مبادا فردا دیر شود و آن‌وقت راه برگشتی نباشد.
توجه: نوشته ها، مقالات و نظریات منتشر شده از صدای هندوکش تنها بیانگر نظر نویسندگان است، موافقت صدای هندوکش برایشان شرط نیست.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version