نویسنده: مبارز هروی

با آنکه جبهه بغاوت در اعلامیه‌های زیادی خود را دشمن و مخالف رژیم صهیونیستی معرفی نموده، اما اتفاقات اخیر به‌وضوح تضاد آشکار میان این ادعا و عمل‌شان را نمایان می‌سازد.

به‌گونه‌ای که گاه شاهد همکاری نزدیک نماینده یهود با رهبر این جبهه هستیم و در برهه‌ای دیگر، به‌صورت مستقیم از رژیم صهیونیستی درخواست کمک می‌کنند. همچنین، حمایت حامیان رژیم صهیونیستی از جبهه بغاوت، روابط میان این دو را بیش از پیش آشکار می‌کند.

اگر به وقایع این جبهه در طول سه سال گذشته نگاهی بیندازیم، موارد زیادی را می‌یابیم که حکایت از روابط تنگاتنگ میان جبهه بغاوت و رژیم صهیونیستی دارد؛ که در این یادداشت به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

• درخواست کمک از رژیم صهیونیستی:

روزنامه عبری معاریو در تاریخ چهارشنبه، ۱۲ میزان سال ۱۴۰۲، در بیانیه‌ای اظهار داشت که احمد مسعود از رژیم صهیونیستی برای مقابله با نظام اسلامی افغانستان یاری خواسته است. احمد مسعود در این گفت‌وگو بیان داشته بود که «جبهه بغاوت به کمک هر طرفی که بخواهد از آن حمایت کند، از جمله اسرائیل، نیاز دارد».
https://m.jpost.com/israel-news/article-761493

• نقش پررنگ برنارد لوئی در جبهه بغاوت:

برنارد لوئی، که در سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی نشریه اسرائیلی «جوراسلم پست» به‌عنوان چهل و پنجمین چهره پرنفوذ یهودی دنیا معرفی شد، یکی از مهره‌های اساسی رژیم صهیونیستی برای اجرای پروژه‌های مهلک یهود در جهان است.

وی دیدوبازدیدهای زیادی نه تنها با احمد مسعود، بلکه با احمدشاه مسعود نیز داشته است و این خود نمایانگر رابطه نزدیک این جبهه بدنام با رژیم صهیونیستی است.
منبع
https://m.jpost.com/jewish-world/jewish-features/worlds-50-most-influential-jews-175871
• حمایت مؤسسه هادسون از جبهه بغاوت:

مؤسسه هادسون یکی از معدود مؤسسه‌ها و نهادهایی است که علی‌رغم نسل‌کشی صهیونیزم در غزه، از همان ابتدای هفت اکتبر، حمایت خود را از رژیم سفاک صهیونیستی اعلام نمود و از آمریکا خواست تا از هیچ‌گونه کمک و همیاری رژیم صهیونیستی خودداری نکند.

همین مؤسسه در بیانیه‌ای روز دوشنبه، ۵ سنبله سال ۱۴۰۳، از جبهه بغاوت اعلام حمایت کرد و از دولت آمریکا خواست تا برای جبهه مقاومت کمک‌های تسلیحاتی و غیرتسلیحاتی فراهم کند.

• حمایت مایکل مک‌کال از جبهه بغاوت:

مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، نیز یکی از حامیان و پشتیبانان جبهه بغاوت است و مدتی قبل تلاش‌های زیادی کرد تا بتواند پای رهروان این جبهه را به آمریکا باز کند و حمایت آمریکا را برای آن‌ها فراهم نماید؛ اما این زحمات سرانجام ناکام ماند و جز ذلت و خواری، چیزی نصیب جبهه بغاوت نشد.

چند روز پیش، رویترز در گزارشی بیان داشت که مایکل مک‌کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، از واشنگتن خواسته است تا ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی را سرعت بخشد. به گزارش رویترز، او در این درخواست به بمب‌های ۲ هزار پوندی اشاره کرده که به دلیل نگرانی‌های حقوق بشری برای ماه‌ها متوقف شده بودند.

مک‌کال تأکید کرده است: «من از شما می‌خواهم که امروز اقدام کنید تا اطمینان حاصل شود که تمام محموله‌های تسلیحاتی به اسرائیل، از جمله بمب‌های ۲ هزار پوندی، برای حمایت از متحد ما تسریع می‌شود».
منبع

https://www.reuters.com/world/influential-us-republican-urges-biden-speed-israel-arms-sales-letter-says-2024-10-03

بله! مک‌کال که تا چند روز قبل با شعار پوشالی حمایت از حقوق بشر و حقوق زن، سنگ جبهه بغاوت را به‌سینه می‌زد و از آن‌ها حمایت می‌کرد، اکنون از آمریکا می‌خواهد تا ارسال سلاح، از جمله بمب‌های ممنوعه را به اسرائیل سرعت بخشد. به‌نظر می‌رسد برای این جنایت‌کاران، خون ریخته‌شده ۴۰ هزار انسان بی‌گناه ارزشی ندارد و وجدان نداشته‌شان را آزار نمی‌دهد.

به‌راستی چرا چنین افراد و نهادهایی از جبهه بغاوت اعلام حمایت و پشتیبانی می‌کنند؟ مگر غیر از این است که این جبهه مهره‌ای در خدمت یهود است و در راه تأمین منافع آنان قدم برمی‌دارد؟ واقعیتی که اکنون برای عموم ملت افغانستان نمایان شده و چهره سیاه پیروان این جبهه نیز بیش از پیش آشکار گشته است.

توجه: نوشته ها، مقالات و نظریات منتشر شده از صدای هندوکش تنها بیانگر نظر نویسندگان است، موافقت صدای هندوکش برایشان شرط نیست.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version