نویسنده: سائس سعیدی

پیام‌عالیقدر امیر المومنین -حفظه الله- طبق روال گذشته در شرف عید اضحی به اقصی نقاط کشور و با سیل انبوهی از نشر و پخش در فضای مجازی مواجه شد که این‌ پیام عالیقدر امیر المومنین حفظه الله حاوی نکات مهم و متمرکز به عنفوان حل مشکلات افغانستان و جهان اسلام بود. به خواننده می‌قبولاند که امارت اسلامی مشکلات امت مسلمه و سرزمین افغانستان را ریشه یابی نموده است و با پیمودن همین منهاج فوز و فلاح را به جهان اسلام بالاخص به ملت افغان به ارمغان خواهد آورد؛ که نکات اهم پیام عالیقدر امیر المومنین -حفظه الله- عبارت از اینها است:
۱- هیچ فردی در افغانستان بالای کسی دیگر ظلم کرده نمی‌تواند؛ چون ظالم‌ مورد محاکمه قرار می‌گیرد.
۲- امر بالمعروف که فریضه‌ای الهی است مطابق با شریعت اسلامی تبیطق می‌شود.
۳- امارت اسلامی در بخش اقتصادی به تمام ابعاد توجه خاصی را مبذول نموده است.
۴- خواهان همکاری تجار و سرمایه گذاران کشور برای زدودن فقر و مشکلات اقتصادی هستیم تا همه با هم باعث ترقی و پیشرفت افغانستان شویم.
۵- توصیه به ادارات امارتی برای فراهم نمودن سهولت‌های لازم برای تجار و قشر سرمایه‌گذار تا مشکلات فراه راه‌شان ایجاد نشود.
۶- تذکر به غمخواری و تعهد برای گرفتن دست یتیم‌ها، بیوه زنان، معلولین و فقرا که این از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد.
۷- جمع نمودن گداها که تا حدودی زیادی در این راستا کار عملی انجام شده است زیرا هزاران گدا در سطح کشور جمع آوری شده است و به آنها مساعدت صورت می‌گیرد.
۸- توصیه برای مسئولین نموده است برای اینکه وظایف‌شان را به نحو احسن اجراء کنند، دروازه‌های شان به روی مردم باز باشند و با ملت برخودی بسان بیگانگان کرده نشود.
۹- توصیه برای اجراء نمودن تدابیر امنیتی نموده است تا رفاه و آسایش بیشتر نصیب ملت شود و آسوده خاطر به کار روزانه خود ادامه دهد.
۱۰- و در اخیر حملات ظالمانه‌ای صهیونیست‌های اسرائیلی که بالای ملت مظلوم فلسطین انجام می‌گیرد را به شدت محکوم نموده است و درخواست از حکام سایر ممالک برای جلوگیری از جنایا‌های صهیونیست‌ها کرده است.

اینها شمه‌ای از نکات مهم پیام امیر المومنین -حفظه الله- بود که باید نصب العین همه‌ قرار گیرد و درسی باشد برای عموم امت مسلمه. با داشتن چنین مسئولین غمخوار باید بیشتر از پیش شاکر این نعمات عظمی رب العالمین باشیم تا این سپاسگزاری سبب فزون و فرود رحمات الهی بر سر ملت افغان شود و همه ما باید خط‌ومشی بزرگان امارت اسلامی را که ترحم به تمام اقشار این سرزمین می‌باشد بپیماییم و سر لوحه زندگی خود قرار دهیم.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version