خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گزارش داده که ایالات متحده و عراق در مورد خروج نیروهای باقی‌مانده ائتلاف از عراق به توافق رسیده‌اند. بر اساس این گزارش، این توافق شامل خروج حدود ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی و همچنین نیروهای نظامی آلمان می‌شود.

به گفته چندین مقام ارشد از هر دو طرف که با خبرگزاری رویترز صحبت کرده‌اند، قرار است ابتدا صدها سرباز تا پایان سپتامبر ۲۰۲۵ عراق را ترک کنند و بقیه نیز تا پایان سال ۲۰۲۶ خارج شوند.

یکی از منابع آمریکایی در همین زمینه به رویترز گفته است: «ما به یک توافق رسیده‌ایم، تنها سوال این است که چه زمانی آن را اعلام خواهیم کرد.»

او همچنین اضافه کرده که “توافق به‌طور کلی نهایی شده است، اما دولت‌های واشنگتن و بغداد هنوز باید به‌طور قطعی آن را تایید کنند.”

ایالات متحده حدود ۲۵۰۰ سرباز در عراق و ۹۰۰ سرباز در سوریه همسایه این کشور مستقر کرده است. این نیروها بخشی از ائتلافی هستند که در سال ۲۰۱۴ برای مبارزه با گروه تروریستی داعش تشکیل شد.

سایر کشورها مانند آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا نیز صدها نیروی دیگر برای این ائتلاف فراهم کرده‌اند. یک سخنگوی فرماندهی عملیات ارتش آلمان روز جمعه ۶ سپتامبر (۱۶ سنبله) به خبرگزاری رویترز گفت که در حال حاضر حدود ۳۰۰ سرباز آلمانی در این ماموریت حضور دارند که در بغداد، اربیل و اردن مستقر هستند. این توافق که اکنون در حال نهایی شدن است، پس از بیش از شش ماه مذاکره بین بغداد و واشنگتن حاصل شده است.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version