نویسنده مبارز هروی
بعد از فتح افغانستان و در تنگ‌نا قرارگرفتن فسادپیشه‌گانی که در سایه اشغال به بی‌بند و باری عادت نموده بودند به زعم مبارزه با امارت اسلامی جبهات خیالی را تحت نام‌های مختلف نظیر جبهه مقاومت و جبهه آزادی راه‌اندازی کردند.

جبهاتی که برخلاف ادعاهای پوچ گرداننده‌گان‌شان گراف بیشتر فعالیت‌هایشان به‌دور از واقعیت است و در فضای مجازی و به‌خصوص در صفحات فیسبوک صورت می‌گیرد.

رهبران این جبهات پوشالی همانطور که در زمان اشغال تکبر و خودپرستی مانع اتحاد و یک‌دست شدن‌شان شده بود، بعد از فتح افغانستان نیز دشمنی با امارت اسلامی نتوانست آن‌ها را زیر یک‌سقف جمع کند و در نتیجه زیر پرچم‌های گوناگون اعلان موجودیت نمودند.

با تارومار شدن اعضای محدود شر و فساد، سرانجام جبهه مقاومت به‌دور از چشم پیروان‌اش تصمیم به اتحاد با جبهه دیگری گرفت، اتحادی که در ابتدا پنهان بود اما بعد از کشته‌شدن یکی از فرماندهان این حزب، نیروهای امارت اسلامی به اسناد و شواهی دست یافتند که از اتحاد میان جبهه بغاوت و داعش حکایت می‌نمود.

بله! برخلاف انتظارها این اتحاد با جبهه آزادی نه، بلکه با داعشی بود که ظاهر عملکردآن خلاف تمام شعارها و آرمان‌های نمادین فریب‌خوردگان این جبهه بشمار می‌رفت.

اما همانطور که انتظار می‌رفت گویا این اتحاد نیز کارساز نشد و بر رسوایی بیش از پیش پرچم‌داران این گروهک‌ها افزود.

در روزهای اخیر با نزدیک‌شدن جشن استقلال به‌مناسبت سومین سالگرد فتح افغانستان و برچیده‌شدن گلیم اشغال‌گران و مزدوران‌شان این‌بار اما جبهه آزادی طی بیانیه‌ای ادعا نمود که اکنون زمان انسجام، همگرایی و هم‌سویی میان تمامی جریان‌ها و نیروهای ضد طالبان فرا رسیده است.
گویا این‌جبهه نیز قصد پیوستن به اتحاد میان داعش و بغاوت را دارد تا شاید این‌گونه بتوانند علیه امارت اسلامی تشکیل جبهه دهند و موفق عمل نمایند.

اما شاید از یاد برده اند که در زمان اشغال چند جبهه نه بلکه چندین کشور با پیشرفته‌ترین اسلحه دنیا و هزاران رزمنده دوره‌دیده نتوانستند امارت اسلامی را با شکست مواجه نمایند.

حال چطور ممکن است چند تعداد افرادی‌که نه نزد ملت افغانستان مقبولیت دارند و نه هم بغاوت‌شان علیه نظام اسلامی دارای مشروعیت است با کارنامه‌هایی سیاه بتوانند علیه نظام اسلامی قد علم نمایند و در این‌راه پیروز شوند.
به‌راستی آیا سرنوشت دیگری جز فلاکت و بدبختی دنیا و آخرت نصیب همچون می‌شود؟

سوالی که پاسخ‌اش را نه‌تنها ملت افغانستان بلکه خودشان نیز می‌دانند اما متاع ناچیز دنیا و عده‌های دروغین شیطان فریب‌شان داده و با قراردادن در این‌صف، دنیا و آخرت شان‌را تباه نموده است.

توجه: نوشته ها، مقالات و نظریات منتشر شده از صدای هندوکش تنها بیانگر نظر نویسندگان است، موافقت صدای هندوکش برایشان شرط نیست.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version