نویسنده: سائس سعیدی
در سه سال که در افغانستان امنیت و آرامش حکم فرما شده است حاکمیت سرپرست تلاش ورزیده است که بیشتر از این جوانان این سرزمین چوب سوخت قدرت‌های نظامی و سیاسی شرق و غرب قرار نگیرند و این تلاش‌های حکومت‌سرپرست نتیجه داده و امروز در جامعه عملاً قابل حس است.
گروهها و یا جهت‌های هستند که با شیطنت و اغواء‌ می‌خواهد موفق شود تا عده‌ای از فرزندان این خاک را بازیچه خود قرار داده و آنها را در میدان تقابل نابرابر با طالبان بفرستد، زندگی دنیوی و اخروی آنها را به جهنم ابدی بکشاند و در ضمن برای خود امتیاز شهرت و ثروت در جهان کمایی کنند لله الحمد به همین مقصد ادنی که به خود معین نموده است در طول این سه سال نتوانسته است نائل شود؛ بلکه با عزم‌ قاطع حکومت سرپرست جواب برنده و کوبنده داده شده و تمام نیرنگ‌بازی‌ها رقم علی‌الماء شده است.
در این روز‌ها بار دیگر اخبار قتل چند‌تن از این شورشیان در ولسوالی نهرین ولایت بغلان و دست‌گیر شدن عده‌ای دیگری در ولایت کابل از سوی حکومت سر‌پرست به گوش‌ها می‌رسد. که این نشان می‌دهد عاقبت بغاوت در برابر حکومت کنونی افغانستان جزء خسران دنیوی و اخروی چیزی دیگری را به همراه نخواهد داشت.
جوانان که از سوی سر‌کردگان جبهات بغاوت‌گر که از خارج تمویل و برای قتل و کشتار در افغانستان فرستاده می‌شود، ملت افغان و جهان شاهد این است که همین جوانان بغاوت‌گر یا کشته شده و یا در حین اجراء اعمال شوم‌شان زنده از سوی استخبارات امارت اسلامی دستگیر شده است.
پس بهتر است جوانان متوجه توطئه‌های شوم اجانب باشند تا در دام مسلخ‌گاه این اشخاص قرار نگیرند و بر عکس باید تلاش‌ها در راستای همدیگر پذیری، وحدت و برای زندگی آرام و مرفه افغان‌ها باشد و از دست گذاشتن در دست‌ بیگانه پرستان و کسانی که در تلاش ناامن ساختن افغانستان و به انزواء بردن این کشور در سطح جهان و منطقه هستند اباء ورزند، تا این مسبب و ممثل اقتدار و اتحاد افغان‌ها در سطح جهان شود.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version