در سالهای اخیر، افغانستان با حاکمیت امارت اسلامی گامهای مثبتی در راستای آبادی و امنیت برداشته است که این امنیت و این آبادی و امنیت افغانستان در زیر چتر امارت اسلامی برای استخباراتهای بعض کشورها بوج آمده است.
زیرا آن استخباراتها آبادی و امنیت کشورشان را به تخریب و عقب ماندگی افغانستان تعریف نموده است که این قطعاً صحیح نمی باشد و در عین حال عدهای دیگری که افغان هستند راه پیدایش رزق خود را با جاسوسی و غلامی کردن به همان استخبارات مخرب میدانند.
به همین اساس این دو (افغانهای جاسوس و استخبارات بعض کشورها) شب و روز در پی برهم زدن امنیت به وجود آمده و با موانع خواهان سد شدن در برابر پیشرفتهای اقتصادی افغانستان است چند روز قبل صدای هندوکش کلیپ از یک جاسوس (از افراد فرزند احمدشاه مسعود) استخبارات (ISI) پاکستان نشر نمود که به همکاری با جنرالهای پاکستانی برای تخریب و ایجاد ناامنی در افغانستان اعتراف میکند.
آی اس آی پاکستان در طول چند دهه گذشته نقشه اساسی خود را در قبال افغانستان به تخریب بیامنی و هرجومرج تعریف نموده است که این پروژهها را با مزدور های مثل احمدشاه مسعود، حنیف اتمر، یونس قانونی، سیاف، حکمتیار و جاسوس امروز آنها احمد مسعود، اجراء و پیاده می کند.
هدف اصلی پاکستان از این دخالتهای اخیر، جلوگیری از تداوم حکومت قدرتمند و مستقل در افغانستان و تخریب پروسههای اقتصادی میباشد.
این کلیپ اخیر، اثباتی دیگر بر دخالتهای مخرب و برنامهریزی شده ایاسآی پاکستان در افغانستان است. استفاده از مزدوران و جاسوسان برای ایجاد ناامنی و بیثباتی، یکی از ابزارهای کلیدی پاکستان برای اعمال نفوذ در افغانستان بوده است که الحمدلله استخبارات (GDI) بیدار امارت اسلامی کمر خمیده استخبارات اجانب و جاسوسان آنها را شکستانده است.
نکته مهم و تأسفبار این است که برخی افراد مشخص که ظاهراً خود را افغان می دانند، با هدف رسیدن به پول و قدرت، خود را به عنوان ابزاری در دست کشورهای بیگانه و نهادهای استخباراتی قرار میدهند.
این افراد که به راحتی به خاطر منافع شخصی خود حاضر به خیانت به وطن و ملت افغان هستند، در واقع این صفت مذموم دستپخت و حاصل جاسوسی پدرش( احمد شاه مسعود) است که امروز فرزندش(احمد مسعود) به ارث برده است.
اعتراف این جاسوس به همکاری با جنرالهای پاکستانی برای تخریب افغانستان، نشاندهنده این واقعیت تلخ است که خیانت و وطنفروشی قشر شر و فساد تا به جای رسیده است که به دروازه هر اجنبی رفته و طرح تخریب افغانستان را پیش می کند.
در حالی که به وجود آمدن بیثباتی و ناامنی در افغانستان نه تنها باعث از بین رفتن زیرساختها و منابع طبیعی افغانستان می شود، بلکه باعث مهاجرت بیشتر، کاهش سرمایهگذاری خارجی، و افزایش فقر و بیکاری در کشور خواهد شد. که این بخیر مردم افغانستان و کشورهای منطقه نخواهد بود.
پس مبارزه با این گروه شر و فساد، و ایستادگی در برابر توطئههای استخباراتی اجانب، نیازمند اتحاد بیشتر و تداوم همکاری با نهادهای امنیتی امارت اسلامی است. تنها از طریق تلاش مشترک دولت و ملت میتوان امنیت را پایدار نگهداشت و به پیشرفت افغانستان در آینده نزدیک امیدوار باشیم.
توجه: نوشته ها، مقالات و نظریات منتشر شده از صدای هندوکش تنها بیانگر نظر نویسندگان است، موافقت صدای هندوکش برایشان شرط نیست.