رسانه المرصاد گزارش می‌دهد که از طریق منابع امنیتی معتبر خود، به لیستی دست یافته است که در تاریخ 10 جولای 2024، در جریان عملیات نیروهای امنیتی از یکی از شبکه‌های مهم داعش به دست آمده و در آن افراد مورد نظر داعش در پاکستان مشخص شده‌اند.

به گفته رسانه المرصاد، این لیست از شبکه‌ای به دست آمده است که اخیراً به همراه سلاح‌ها و مهمات در یکی از مخفی‌گاه‌های مهم داعشی‌ها در منطقه دستگیر شده است.

المرصاد اضافه می‌کند که در این لیست، افراد مورد هدف از جمعیت علمای اسلام شامل مفتی کفایت‌الله مسئول جمعیت علمای اسلام در ملاکند، حافظ حمدالله عضو رهبری جمعیت علمای اسلام، مفتی صادق عضو جمعیت علمای اسلام، مولوی محمد انوار رهبر جمعیت علمای اسلام در منطقه کرمه، مولانا حفیظ‌الله نظامی عضو جمعیت علمای اسلام در وزیرستان شمالی و جنوبی، و کامران مرتضی وکیل و عضو جمعیت علمای اسلام در بلوچستان هستند.

همچنین المرصاد اضافه می‌کند که در میان افراد هدف‌ شده، منظور پشتین رهبر جنبش تحفظ پشتون‌ها، نور باچا مسئول جنبش تحفظ پشتون‌ها در بلوچستان، نورالله ترین مسئول جنبش تحفظ پشتون‌هت در ایالت سند، زکیم خان وزیر عضو کمیته مرکزی جنبش تحفظ پشتون‌ها، (شایان ذکر است که نام گیله‌من پشتین نیز در این لیست بود که وی چندی پیش کشته شد)، قاسم اچکزی عضو کمیته مرکزی جنبش تحفظ پشتون‌ها، لطیف وزیری، بادشاه پشتین، و محسن داوود رهبر جنبش ملی دموکراتیک پاکستان و عضو سابق پارلمان پاکستان نیز شامل هستند.

در لیست منتشر شده توسط المرصاد، محمود خان اچکزی رهبر حزب ملی عوامی پشتونخوا، ماهرنگ بلوچ که چهره‌ای برجسته در اعتراضات بلوچ‌ها علیه رژیم پاکستان است، دکتر سمیع‌الدین و سردار اختر مینگل نیز به عنوان افرادی که توسط داعش هدف شده‌اند، ذکر شده‌ است.

قابل ذکر است که چند روز قبل از انتشار این لیست، اعضای دستگیر شده داعش نیز در اعترافات خود به محل اقامت و پشتیبانی خود در پاکستان اشاره کرده بودند.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version