عبدالغنی حمیدی
مردم عزیز کشورمان افغانستان، انسان‌های متدین و با ایمان هستند. گرچه مردمان‌ باغیرت و دین‌پرور این دیار رنج‌دیده، سالیان‌سال مورد تاخت‌وتاز بیگانگان و اشغال‌گران بوده‌اند، و با آن‌که دشمنان، این سرزمین را به ویرانی و نابودی کشاندند، باز هم نتوانستند هیچ‌گونه تزلزلی در اعتقادات راسخ و ایمان مضبوط‌شان، ایجاد کنند.
امروزه برخی سعی و تلاش بر این دارند تا اهداف اشغال‌گران‌ را که یکی پس از دیگری خنثی شده بودند، به پایهٔ تکمیل برسانند، و بنابراین با استخدام انسان‌های خودفروخته و با طراحی برنامه‌ها و پلان‌های گوناگون، پا به میدان گذاشته‌اند.
در سال ۲۰۱۹ میلادی، جهت ایجاد فتنه در میان ملت افغان، شبکه‌ای به نام «افغانستان اینترنشنال» راه‌اندازی شد. فعالین این شبکه، خود را حامیان سرسخت مردم افغانستان دانسته و شعار فریبندهٔ‌شان این بود که: «افغانستان اینترنشنال متعهد است که در کار حرفه‌ای خود مستقل، بی‌طرف و صادق بوده و یکی از بالاترین مقاصدش جلب اعتماد ملت باشد». ولی با کمال تأسف باید گفت: آن‌چه را که پخش‌ونشر می‌کنند، کاملا مخالف ادعا و اصول‌شان است.
در طول چند سالی که امارت اسلامی امور کشوری را به دست گرفته، این شبکه نیز هم‌زمان آغاز به فعالیت نموده است. سران این شبکه، کاملا ضد دین و آیین اسلامی بوده و در پی این هستند به صورت کاملا مغرضانه، میان اقوام افغانستان، دشمنی ایجاد کنند، و بیشتر تبلیغات‌شان بر اساس دروغ و شایعاتی است که فرسنگ‌ها از حقیقت فاصله دارند.
از جمله اهداف این شبکه، موارد ذیل هستند:
۱. ایجاد دشمنی میان ملت و مسئولین؛


۲. ترویج فرهنگ غربی؛


۳. کشیدن قشر جوان جامعه، به طرف بی‌دینی؛


۴. وابسته‌نمودن کشور به قدرت‌های غربی؛


۵. ایجاد تنش در روابط کشور افغانستان با برخی از کشورهای همسایه.

بنابراین امیدواریم که ملت شجاع و فهمیدهٔ‌مان، با توجه به اهدافی که این شبکهٔ مغرض در سر می‌پروراند، فریب آن را نخورده و در مقابل چنین شبکه‌ها و سازمان‌های مغرض، کاملا محتاط عمل کنند.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version