سی‌ویکمین نمایشگاه خزانی محصولات زراعتی و مالداری امروز، ۲۵ میزان سال ۱۴۰۳ خورشیدی، با حضور محترم ملا عبدالغنی برادر اخند، معاون اقتصادی ریاست الوزراء، در فارم تحقیقاتی و آموزشی بادام باغ افتتاح شد.

در این نمایشگاه، معاونان سیاسی و اداری رئیس‌الوزراء، اعضای محترم کابینه، نمایندگان سکتور خصوصی، دهقانان، مالداران و شهروندان نیز حضور داشتند.

ملا عبدالغنی برادر در سخنرانی خود بر اهمیت ظرفیت‌های بالقوه زراعتی افغانستان تأکید کرد و افزود که کشور با زمین‌های حاصلخیز، آب پاک و اقلیم متنوع، توانایی تولید محصولات مختلف را دارد.

وی همچنین اشاره کرد که امارت اسلامی توجه ویژه‌ای به سکتور زراعت داشته و با کاهش کشت خشخاش و تطبیق پروژه‌های معیشت بدیل، در تلاش تقویت این سکتور است.

به گفته وی، برنامه‌هایی برای میکانیزه کردن زراعت، مدیریت آب، بهبود سیستم‌های آبیاری و حمایت از تولیدات داخلی در دست اجراست تا محصولات داخلی قابلیت رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را پیدا کنند.

ملا عبدالغنی برادر همچنین بر اهمیت تقویت بسته‌بندی، پروسس و ارزش‌زنجیره‌ای محصولات زراعتی و مالداری برای حضور در بازارهای جهانی تأکید کرد و از سرمایه‌گذاری در این عرصه استقبال نمود. وی از دهقانان و مالداران خواست تا بر معیاری‌سازی محصولات خود بیشتر توجه کنند.

در این نمایشگاه، ۲۶۳ غرفه محصولات زراعتی و مالداری به نمایش گذاشته شده که به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version