نویسنده: عادل افغان
عناوین امروز رسانه های بین المللی درباره افغانستان اظهارات اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکاست، وی در نشست خبری مشترک با رئیس جمهور کنیا در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت که افغانستان قبرستان امپراتوری هاست.
وی علاوه بر این سخنان دیگری نیز به دور از واقعیت بیان کرده است.
به گفته وی، افغانستان یک کشور تقسیم شده است که امکان اتحاد آن وجود ندارد. بایدن همچنین گفت که آنها هرگز قصد حمله به افغانستان را ندارند و به گفته وی، اگر تهدید داعش از این کشور افزایش یابد، در این صورت به فکر راه‌های دیگری برای از بین بردن این تهدید خواهد بود.
“افغانستان قبرستان امپراتوری هاست!” شنیدن این جمله از دهان دشمن طعم دیگری دارد; دشمنی که 50 کشور را در کنار خود قرار داده تا شما را نابود کند، پیشرفته ترین سلاح ها، تانک ها، هواپیماها و تکنولوژی های جهان را در اختیار دارد، 20 سال را با تمام وجود سپری کرده و در نهایت شکست خورده است و در نهایت با چشمان پایین افتاده اینجا را ترک کرده است.
همه اینها ثمره خون آن مجاهدان و افغان های شهیدی است که برای آزادی، استقلال کشور و پایان دادن به اشغالگری از هیچ فداکاری دریغ نکردند. گوشت و استخوانش را با آتش و باروت سوزاندند، اما به زنگی ذلت بار نه گفتند! برای آزادی و مبارزه طولانی کشور، بستر گرم و نرم خواب را رها کرد و صخره های سخت و خاک خاکستری کوهستان را ترجیح دادند و روز به روز سنگر آزادی و استقلال را با خون خود گرم نگه داشتند، روشنایی روز را به شب تاریکی برای دشمن تبدیل کردند، آری فداکاری ها و جان فشانی های آنان بود که امروز هم دشمن مستکبر و ظالم که خود را ابر قدرت جنان مینامید از نام ما لرزه به جان اش می افتد با این همه غرور و تکبر مدعی نابود کردن طالب تن ضعیف و غریب بود، اما بعد از 20 سال زور آزمایی، همه یز برعکس شد، زورش کم شد، غرورش شکست، تمام هزینه ها و تپول هایش از بین رفت، فناوری، هواپیماها، سلاح ها و تانک هایش نابود شد، برنده شدن در مقابل طالب برایش به خواب تبدیل شد، روزی که راه فرارشان ناپدید شد شروع به عذر و زاری نموده و راهی برای فرار خود طلبیدند.
کار آسانی نبود، این مبارزه طولانی و طاقت فرسا سر صد ها هزار جوان مارا خورده است و سپس این افتخار بدست آمده است، اما یک نکته را نباید فراموش کرد که این دشمن دشمن همیشگی و ابدی ماست، بعد از همه این اتفاقات و شکست های ننگین باز هم دست از دشمنی با ما برنداشته است و همچنان می کوشد تا با نام های مختلف تشمنی خویش را با ما ادامه دهد، میان مان تفرقه بیاندازد و قصد تضعیف ما را دارد تا دل خود را اینطور خنک کند.
گاهی به نام داعش پروژه های وحشیانه و بدنام را وارد می سازند، گاهی مقاومت، گاهی شرارت و گاهی یک نام و گاهی نام دیگر! آری، باید بیدار باشیم، باید از تمام نقشه های شوم دشمن آگاه باشیم، وحدت و اتحاد خود را حفظ کنیم، نظام اسلامی خود را تقویت کنیم، باید با رقبای خود رقابت کنیم، باید در هر زمینه ای برای مقابله با آنها آماده باشیم، ما باید هر زمان آماده هر توطئه و نقشه شیطانی دشمن باشیم!
بایدن میگوید: امکان اتحاد و وحدت میان افغانها وجود ندارد، بایدن راست گفته است! زیر سایه اشغال واقعا هم اتحاد افغانها ناممکن است، زیرا اگر یک گروه کوچک و مزدور افغان حاضر باشد وطن، ناموس و عزت خود را به چند دالر بفروشد، یک گروه بزرگ و تعداد زیاد افغان های شجاع، شرافتمند و وطندوست در مقابل هر دو خواهند ایستاد، کارنامه های پر از افتخار نیاکان خود را زنده خواهند کرد و هرگز زیر سایه اشغال زندگی نخواهند کرد، این را پدران و اجداد شان نیز ثابت کرده اند به همین دلیل سر هر اشغالگر را در کاسه برایشان داده اند.
افغان ها زیر چتر حکومت مستقل، مقتدر، اسلامی، ملی و آزاد دور هم جمع می شوند که نمونه بارز آن تجمع همه اقوام و ولایات در زیر چتر حکومت مستقل و آزاد کنونی است که نه کسی در آن دم از تجزیه میزند، نه سمت، نه قوم و نه هم مذهب.
حقوق همه در آن محفوظ است، ناموس، سر و مال مردم محفوظ است.
نکته دیگری که بایدن به آن در رابطه به داعش اشاره کرد که آن هم به اندازه خورشید آشکار است.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version