رسانههای بینالمللی گزارش دادهاند که ایالات متحده ۱.۷ تن اورانیوم با غنای بالا از جاپان دریافت کرده است.
بر اساس این گزارشها، این مقدار اورانیوم سوخت حیاتی برای نسل جدید راکتورهای هستهای محسوب میشود و در پروژههای پیشرفته انرژی هستهای قابل استفاده است.
گفته شده است که انتقال این حجم از اورانیوم به آمریکا، در تاریخ اداره امنیت هستهای این کشور بیسابقه بوده است.
لازم به ذکر است که جاپان نخستین کشور در جهان است که در جریان جنگ جهانی دوم، توسط ایالات متحده مورد حمله با بمبهای اتمی قرار گرفت.