نویسنده: ابوناهید جوزجانی

احمد مسعود: «تروریسم در افغانستان در حال رشد است و امکان دارد که اکنون سعی کنند به آمریکا یا اروپا ضربه بزنند»
این در حالی گفته می‌شود که وزارت خارجه آمریکا گفته است «واشنگتن به هدف تامین منافع‌اش با طالبان در افغانستان تعامل می‌کند»
وقتی به این دو گزارش عکس و نقیض نگاهم افتاد، نامه‌های ابن سباء یهودی که از طرف خود به نام حضرت علی به والیان و از والیان به مردم کوفه و بصره و از مردم به حاکمان می‌نوشت و مردم را به شورش، فتنه و تنش تحریک می‌کرد و بین امت اسلامی تفرفه و بد بینی ایجاد می‌نمود، اتحاد و هم دلی جهان اسلام را به هم می‌زد، یادم آمد.

احمد مسعود با این گفتار دور از واقعیت خود، می‌خواهد آب گل کند و ماهی بگیرد و بعد از قرن‌های طولانی نقش ابن سبأ‌ ها را دوباره زنده کند و ارتباط و آرامش پیروان خلفای راشدین را به هم بزنند و خود قهرمان میدان شوند! اما مسلمانان و جهان از تاریخ حرکت این اندیشه، تجربه گرفته است که این عده افراد جز ذلت، خواری، پشیمانی و سرنگونی چیزی به دست نمی‌آورند و در تاریخ ندارند و تاریخ بر این مدعا است که در هر حالت رستگاری و پیروزی از آن اسلام و مسلمانان و کسانی که با حق بوده‌اند، است و اهل فتنه و مردم سرکش در همه حال رسوا و ذلیل شدند و از آن‌ها در تاریخ به نام چهره‌های ننگین یاد می‌شود.

گروه بغاوت‌گران پس از شکست جنگی و رسانه‌ایی، حالا به دامن غرب چسبیدند و از آن طریق می‌خواهند وارد میدان منافقت شوند و بین ملت و نظام و ارتباط نظام با کشورهای همسایه و جهان را به هم بزنند و دوباره بر اقتدار خیالی خود برسند و حکومت کنند، اما ملت غیور افغانستان گذشته آن‌ها را با چشم و سر دیدند و تجربه کرده‌اند و دانستند که آن‌ها آله دست بیگانه برای دست‌یابی اهداف آن‌ها در کشور بودند و هستند و جز بربادی و تباهی و آوارگی و ایجاد اختلاف هیچ دست‌اوردی نداشتند و ندارند.

و همچنان جهان نیز از گذشته‌ی نه چندان دور این گروه، تجربه و شناخت دارند و بر این باور اند که این‌ها از دسته کسانی هستند که به خود وفادار نیستند چگونه به دیگران وفا کنند و با آن‌ها صادق باشند! و به همین سبب این گروه اعتبار خود را پیش باداران خود نیز از دست دادند.

ا. ا. ا به تمام ارضی افغانستان تسلط و حاکمیت دارد و اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان به کشورهای همسایه و جهان تحدیدی صورت بگیرد و امنیت و آرامش آن‌ها را به خظر بیاندازد، بلکه ا. ا. ا. بر تمام جهانیان وعده سپرده است که نظام کنونی افغانستان خواهان تعامل خوب با تمام کشورهای همسایه و جهان است، نباید جهان، نظام کنونی افغانستان را از زبان مخالفان سیاسی او قضاوت کنند و سخنان دور از واقعیت آن‌ها را حقیقت پندارند و نسبت به سیاست‌ و پالیسی‌های افغانستان بدبین شوند.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version