خبرگزاری‌های رسمی ایران: بالگرد رئیس جمهور ایران دچار سانحه شده است.
خبرگزاری رسمی ایرنا گزارش داد که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در یک منطقه کوهستانی در نزدیکی شهر تبریز «فرود سخت» داشته است.
این آژانس رسمی اعلام کرد که این بالگرد در نتیجه “فرود دشوار” در منطقه ورزکان فرود آمد. این خبرگزاری اشاره کرد که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، محمدی علی آل هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در این بلگرد همراه وی بودند.
این خبرگزاری گزارش داده که برخی از همراهان رئیسی توانسته‌اند ارتباط برقرار کنند و افزودند که «امید است که این حادثه بدون تلفات جانی به پایان برسد».
خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران نیز به نوبه خود اعلام کرد که برخی افراد توانسته اند با اطرافیان رئیس جمهور تماس بگیرند.
رادیو و تلویزیون دولتی ایران گزارش داد که تیم های تدارکاتی در تلاش برای رسیدن به محل حادثه هستند.
خبرگزاری تسنیم به نقل از ساکنان محلی اعلام کرد: با توجه به مه و شرایط بد جوی در منطقه، وضعیت بالگرد هنوز مشخص نیست.
یک مقام مسئول در استان آذربایجان به شبکه ایران گفت: هنوز تعداد مجروحان احتمالی و علل این حادثه مشخص نیست.
احمد وحیدی وزیر کشور ایران به شبکه خبر ایران گفت: گروه‌های مختلف تیم‌های تدارکاتی عازم منطقه واقع در ۶۵ کیلومتری شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی در شمال غرب ایران شدند.
برخی منابع حاکی از آن است که این حادثه در منطقه جلفا در 135 کیلومتری شمال تبریز رخ داده است.
ایرنا گفت: 16 تیم امدادی عازم منطقه شدند، اما با توجه به شرایط بد جوی در منطقه ناهموار، عملیات امداد و نجات زمانبر است.
نیز خبرگزاری ایسنا نوشت: برخی منابع غیر رسمی از کشته شدن همراهان رئیس‌ جمهور خبر می‌دهند، اما هنوز منابع رسمی به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.
احمدعلی رضا بیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس، هرگونه تماس با اطرافیان رئیس جمهور ایران را تکذیب کرد و تاکید کرد که «تیم های امدادی به دلیل شرایط بد جوی نتوانستند به محل حادثه برسند».
وی افزود: نیروهای امدادی هنوز نتوانسته‌اند محل سقوط بالگرد رئیس‌جمهور را به دلیل بارندگی و حضور شدید مأموران شناسایی کنند.
بیگی با بیان اینکه بالگرد رئیس جمهور ایران در جنگلی در منطقه کوهستانی دیزمار سقوط کرد، گفت: تیم‌های امدادی در تلاش برای کشف محل حادثه و حرکت به سمت آن هستند. وی افزود: تمامی ارتباطات با سرنشینان این بالگرد قطع شده است.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version