سرپرست وزارت معادن و پترولیم در دیدار با هیئت اندونیزیا گفت: افغانستان با داشتن منابع هنگفت طبیعی و معدنی، تأمین امنیت سرتاسری و نیروی کار جوان فرصت خوب برای سرمایه‌گذاری است.
دفتر مطبوعاتی وزارت معادن و پترولیم امروز با نشر این خبر گفته است: شیخ‌الحدیث شهاب‌الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم با محمدیوسف کالا معاون رئیس‌جمهور پیشین کشور اندونیزیا و هیئت همراه شان دیدار نمودند.
در این دیدار سرپرست وزارت معادن و پترولیم گفت که هر دو کشور دارای روابط نیک و مشترکات دینی بوده و امارت اسلامی افغانستان خواهان تداوم همکاری های مشترک، تحکیم روابط و تعامل اقتصادی با تمام کشورها بخصوص کشورهای اسلامی میباشد همچنان افزودند، با روی کار آمدن امارت اسلامی افغانستان سهولت های چون تأمین امنیت سرتاسری و زمینه مناسب جهت جلب و جذب کمپنی‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی فراهم گردیده و سرمایه گذاران بین‌المللی میتوانند از این فرصت استفاده نموده بالای منابع معدنی افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند.
سرپرست وزارت معادن و پترولیم دراین دیدار همچنان در رابطه به منابع معدنی کشور، حوزه‌های نفتی افغان تاجک، آمو دریا، کتواز، هلمند، هرات، معادن آهن، طلا، مس و سایر معادن کشور صحبت نمود.
معاون پیشین رئیس جمهور اندونیزیا ضمن سپاس و امتنان از مهمان‌نوازی رهبری وزارت معادن و پترولیم، خواهان توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور شده علاقمندی خویش را برای سرمایه گذاری در بخش معادن و انرژي ابراز نمودند.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version