مولانا فضل‌الرحمان ارتش پاکستان را متهم کرد که پایگاه‌های هوایی خود را در اختیار امریکا گذاشته بود تا افغان‌ها را بمباران کند.
او در تاکید کرد که مبارزه با تروریزم در پاکستان، تروریزم را در این کشور افزایش داده است.
او روز یکشنبه، ۱۳ جوزا، ادعای مقامات پاکستان درباره ورود تروریست‌ها از افغانستان به این کشور را زیر سوال برد و گفت اگر تروریست‌ها از آن سوی مرز به پاکستان نفوذ می‌کنند، مرزبانان شما در مرز چه کار می‌کنند.
رهبر جمعیت علمای پاکستان افزود زمانی که پرویز مشرف در پاکستان قدرت داشت، کنترول پایگاه هوایی پاکستان را به امریکا داد تا افغانستان را بمباران کند و هزاران افغان را به قتل رساند.
او رهبران ارتش پاکستان را متهم کرد که در بمباران افغان‌ها مشارکت داشته و از آن‌ها پرسید: وقتی افغان‌ها را بمباران کردید از شما شکایت کردند؟
او در ادامه افزود: شما فضای خود را برای بمباران در اختیار امریکا گذاشتید و هزاران نفر را در ۲۰ سال گذشته کشتید، آیا آن‌ها از شما متنفر شدند؟
پیش از این مقامات ارشد پاکستانی طالبان (امارت اسلامی) را متهم کرده‌ بودند که به رهبران و جنگجویان تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در خاک افغانستان پناهگاه داده است.
مقامات پاکستان می‌گویند جنگجویان تی‌تی‌پی از افغانستان حملات خونبار علیه پاکستان را طرح‌ریزی و اجرا می‌کنند. طالبان اما بارها این ادعای مقامات پاکستانی را رد کرده است.

Share.
Leave A Reply

Exit mobile version