وزارت امور خارجه قطر با صدور بیانیهای در سایت خود حمله رژیم صهیونیستی به نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان را به شدت محکوم کرد و این اقدام را نقض آشکار قوانین بینالمللی و قطعنامههای شورای امنیت سازمان ملل دانست.
در این بیانیه آمده است که چنین حملاتی تهدیدی جدی برای صلح و ثبات منطقه است و نشاندهنده بیتوجهی رژیم صهیونیستی به اصول حقوق بینالملل است.
قطر در این بیانیه از جامعه جهانی خواست تا اقدامات جدیتری برای جلوگیری از تداوم نقض قوانین بینالمللی توسط اسرائیل انجام دهد. این کشور تأکید کرد که جامعه بینالمللی باید به مسئولیت خود در جلوگیری از این نقضها عمل کند و فشار بیشتری بر اسرائیل برای رعایت حقوق بینالملل وارد سازد.
وزارت خارجه قطر همچنین خواستار انجام تحقیقات مستقل و فوری درباره این حمله به نیروهای حافظ صلح شد و تأکید کرد که این اقدام نباید بدون پیگیری و پاسخگویی باقی بماند.
این واکنش قطر پس از آن صورت گرفت که دو تن از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان هدف حملات اسرائیل قرار گرفتند.
در حالی که رژیم صهیونیستی همچنان به جنایات خود علیه مردم بیگناه در غزه و لبنان ادامه میدهد، هزاران غیرنظامی بیگناه در این مناطق به شهادت میرسند و کشورهای عربی، از جمله قطر، تاکنون در قبال این خشونتها سکوت اختیار کردهاند.